M I D SOMMAR 2 0 1 8

Min midsommar började dÄ jag vaknade tidigt tidigt i fredagsmorse av att regnet vrÀkte ner mot fönstret. Allt var som det skulle, med andra ord. Jag drog tÀcket över huvudet och somnade sedan om, jag tror jag klev upp vid tio sedan, sÄ himla skönt!

NÀr jag vÀl kom igÄng med dagen satte jag fart att locka hÄret innan jag gav mig pÄ att göra hamburgare av Anammas formbara fÀrs! Vilken himla cool produkt tÀnkte jag innan jag ens smakat pÄ om de smÄ burgarna blev bra eller ej, haha. Jag gjorde elva biffar av en förpackning som jag sedan packade i en ugnsform, Papi skulle grilla dem Ät oss senare pÄ kvÀllen! 

Sen tutade vi hem till Mami och Papi i vÄr lilla bil och all mat i mitt knÀ. Jag hade med mig en massa blomsterkransar till Lillasyster och Mami och vi hade alla valt att ha svarta blommiga klÀnningar, vi var sÄ himla fina! Jag fotobomba Syrrans selfies innan vi tog fina bilder pÄ oss alla tre! Sen pyntade jag bordet med en liten midsommarbukett jag hade med, och tur var vÀl det, Mamsen hade inga blommor!
 
Sedan var det Àntligen dags att Àta, som man har lÀngtat, ett helt Är efter den underbara midsommarmaten! Jag hade med mig min potatispaj som jag skrev om förra veckan, och Mami hade fixat resten. Det blev bara en "liten" midsommarlunch för oss eftersom vi skulle grilla senare. Trots det sÄ var vi alla tokmÀtta i flera timmar sedan... 
 
Och sÄ Ät vi och Ät vi och Ät vi och Ät vi. Potatis efter potatis med en mÀngd grÀddfil (iFraice ofcourse ;) ) som sedan ersattes av jordgubbe efter jordgubbe med mandelgrÀdde! AlltsÄ det Àr sÄ himla enkel mat, och det Àr s Ä himla gott, hur Àr det ens möjligt? AlltsÄ jag Àlskar potatis! 

Runt sex-tiden pÄ kvÀllen sÄ kom solen Àntligen fram, Àven om det inte ser sÄ ut pÄ bilden hÀr ovanför haha, men det blev varmt och hÀrligt och vi rusade ut pÄ grÀsmattan för att spela kubb! Ett solklart mÄste pÄ Midsommar! Vi spelade i en evighet och det sÄg ut som att jag och Mr Handsome faktiskt skulle vinna men Syrran Àr en sÄ dÄlig förlorare sÄ vi fick fortsÀtta spela tills att hon och Papi hade högst poÀng och de vann, haha! 

Och alltsÄ, kolla det hÀr dÄ. Vilka burgare jag fick till! Papi grillade dem och jag fixade tillbehör. SÄ himla gott! Och vill ni veta det bÀsta, bÄde Papi och Syrran (mami jobbar natt sÄ nu Àr hon tyvÀrr inte hemma lÀngre) kÀkade vegetariskt med oss! Helt Àrligt kanske det bÀsta pÄ hela kvÀllen, jag tyckte det var s Ä himla mysigt! Vi fick i oss tvÄ burgare var innan det tog stopp och sedan kröp vi alla ihop i soffan och somnade ikapp till Sunes Sommar (haha). SÄ himla lagom och mysigt firande, bÀsta bÀsta!
#1 - - Annaaaanas:

LÄter som en jÀttemysig midsommar tycker jag! ^_^
SÄ himla fina ni Àr! <3

#2 - - Mirano:

Det lÄt ju som en riktigt fin midsommar! ^^