BABY DIY - ENKEL SOVPÅSE

 
Jag och min lilla potatis-bebis har nu samsovit ihop i cirka tvÄ mÄnader. Vissa nÀtter Àr fortfarande jobbiga med mÄnga uppvak, men jag fÄr ÀndÄ sÀga att vi har vant oss nu och sover rÀtt sÄ bra bredvid varandra. En period sÄ ville han bara amma amma amma och amma natten igenom men nu gÄr det faktiskt bra med nappen igen. Nog för att det Àr gosigt att spoona en liten bebis sÄ vill jag ÀndÄ kunna sova sjÀlv ibland, sÄ nu jobbar vi pÄ att fÄ honom att sova nÄgra timmar i sin egen sÀng.
 
För att göra det sÄ enkelt som möjligt bytte jag ut hans sovpÄse! Den han har haft nu och som funkat jÀttebra tidigare blir ett litet störningsmoment i att enkelt flytta honom frÄn vÄr till sin sÀng nÀr han sover, dÄ han mÄste klÀs i den, knÀppa knappar samt stÀnga dragkedja. Jag tog tag i saken och sydde en egen!
 
Nuvarande sovpÄsen blev storleksmall till den nya. Jag klippte pÄ frihand bara.
 
Den gamla sovpÄsen stÀngs pÄ sidan och jag vill att den nya ska öppnas och stÀngas pÄ mitten, sagt och gjort, framstycken sys i tvÄ delar. 
 
För att enkelt bÀdda in honom sovandes sÄ valde jag kardborre som knÀppning. Behöver han plockas upp pÄ natten har han ÀndÄ vaknat sjÀlv redan sÄ ljudet som kardborren gör nÀr man öppnar spelar ingen roll. 
 
Och sÄ hÀr fin blev den till slut! Den funkar super faktiskt, och sÄ gör det Àven att fÄ honom att sova lite sjÀlv. Vi snittar i alla fall en timme sjÀlv per natt och det kÀnns som en jÀttebra början! SovpÄsen Àr sydd av en fleecefilt som jag har köpt pÄ Hemtex, ihop med ett gÀng andra filtar för ett annat projekt. 
 
#1 - - Vano:

Men ÄÄh sÄ fint =)