MINDFULNESS I VARDAGEN


Höjden av ironi Àr nÀr man försover sig och fÄr stressa till sin mindfulness-kurs, haha. Den hÀr kursen Àr en helt sprillans ny grej som VÄrdcentralen som jag Àr listad pÄ precis har börjat med (igÄr var andra kurstillfÀllet) och de skrev in mig pÄ kursen dÄ jag ringde i panik och bad om hjÀlp haha.

Mindfulness Àr ju nÄgot som man kan lÀra sig och trÀna pÄ sjÀlv, och jag har fÄtt det rekomenderat sÄ mÄnga gÄnger tidigare, men jag har inte ro i kroppen att lÀra mig. Jag vet inte hur nÀr var liksom. DÀrför Àr jag oerhört tacksam att jag nu "tvingas" gÄ nÄgonstans, avsÀtta tid och göra som nÄgon annan sÀger. Det Àr för tidigt för att sÀga vad jag tycker och vad jag tror om detta, men jag ser fram emot att försöka lÀra mig mer om detta. 
Efter kursen knallade jag hem igen och jobbade nÄgra timmar innan det var dags att gÄ tillbaka till VC igen för möte med psykolog. Det var andra gÄngen jag var dÀr nu. Vet inte heller vad jag ska sÀga om det Àn... jag kanske bara Àr helt tom i huvudet just nu? Vi fÄr se hur det blir!

DÀrefter har jag bara behövt ta igen mig i soffan. Hade tÀnkt stÀda hÀr hemma men orkade bara med att diska och plocka undan i köket. Det blir nog mer tid till det imorgon, dÄ jag inte tror att jag har arbetsuppgifter att fylla ut hela dagen med. Nu ska jag strax lÀgga mig men jag tror jag kommer se ett avsnitt till av Farmen, det Àr inte alls ett vegan-vÀnligt program men jag har en vÀn som Àr med i tÀvlingen sÄ det Àr lite intressant ÀndÄ!