MINA MÅL 2019

Blev inspirerad av Julia att skriva en lista för mina mÄl med det hÀr hÄret! 

x Jag ska skaffa mig en fin glasburk, och i den ska jag lÀgga en lapp varje gÄng under Äret som det har hÀnt nÄgot bra/roligt/fint och sÄ vidare. Sedan ska jag lÀsa de lapparna sista dagen pÄ Äret!
 
x  Jag vill komma igÄng med min trÀning igen. 2018 var verkligen inte ett bra trÀningsÄr... MÄlet Àr inte mer speciellt Àn att jag vill trÀna regelbundet, minst tvÄ gÄnger i veckan, gÀrna nÄgon form av dans - samt börja trÀna kondition.
 
x Som jag nÀmnt tidigare; jag ska sluta shoppa onödiga saker, vilket i mitt fall Àr klÀder. Jag ska rensa, sÀlja och skÀnka bort. Jag Àr riktigt riktigt dÄlig pÄ detta och jag ska bÀttra mig. 

x Jag vill vara mer kreativ! Filma mer, pyssla mer och göra mer saker. Passande med ett helt hus att experimentera i ett helt Är, alltsÄ!

x I Är ska jag stressa mindre. Det enda jag kÀnner över förra Äret Àr stress, hela Äret var bara ett kaos av att ta tvingas ta pÄ sig för mycket arbete till att de plötsligt tog ifrÄn mig jobbet, vilket inte heller var speciellt avslappnande i samband med husköp och flytt. Nej tack 2019!

x Jag vill vara med regelbunden i min djurrÀttsaktivism! Inte bara köra pÄ under nÄgra mÄnaders tid och sedan inte kunna hantera alla kÀnslor. Jag vet att sommaren Àr tyngre Àn övriga Äret dÄ det hÀnder mer saker dÄ, men jag vill sprida ut det bra över Äret, och göra nÄgonting minst varje mÄnad. En bra balans av att kÀmpa och andas!

x Jag ska göra en och enbart en flygresa i Är, jÀmfört med 3 stycken(!) (pga jobb) förra Äret. Hade det inte varit för att en av mina bÀsta vÀnner ska gifta sig i Är sÄ hade jag antagligen inte flygit alls i Är! Hon bor i London och jag tÀnker passa pÄ att boka in en veckas semester dÄ och göra allt annat jag vill göra i London samtidigt. 
 
x  Jag vill bli bÀttre pÄ att sÀga nej, att inte ta pÄ mig saker eller tacka ja till saker som jag vet kommer bli jobbigare. Jag sÀger ofta alltid ja till saker för att vara snÀll, men det kan ibland vara saker jag inte vill göra eller kÀnner för. KÀnner man nej, dÄ Àr det nej! 
 
#1 - - Evahle - en blogg om psykisk hÀlsa:

Vilka bra mÄl :) Det dÀr med glasburken var en vÀldigt fin idé!

Svar: Eller hur! Har tÀnkt pÄ det sÄ mÄnga gÄnger förut men det blev sÄ aktuellt nu dÄ jag knappt kunde minnas bra grejer frÄn Äret som gÄtt!
Bunny

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

FANTASTISKT! Stort lycka till! Jag ser fram emot sin aktivism och allt annat som vi lÀsare fÄr ta del av. Och jag hoppas att du fÄr ett lugnare Är i Är med myyyyyyyycket miiiiiiindre stress!

Svar: Taaaaaaaaack! :D <3
Bunny

#3 - - Annaaaanas:

Vilken bra lista! Vi fÄr trÀna tillsammans ;)
Åh London <3

Svar: HÀnga med till London! :DLÀtt att vi ska trÀna tillsammans! Ska bygga upp mig lite igen och komma i form sedan Àr jag redo!
Bunny

#4 - - Jessica Högberg:

Superfina mÄl, verkligen!

Svar: Jag tyckte det :D
Bunny