3 MINUTERS RANT OM BRÖSTMJÖLK & KOMJÖLK

Årets första Vegan Wednesday blir en liten snabbis; 

Vänner är en av mina favorit tvserier att slökolla på. Man kan ju alla avsnitt utantill så det är så rätt så skönt att ha i bakgrunden utan att man riktigt behöver se det. Men det finns några få avsnitt jag inte klarar av att se som jag alltid måste hoppa över, de flesta är avsnitt där Ross är ett asshole (vilket han är typ jämt, men i alla fall) och så finns det avsnittet med bröstmjölken. 

Nästan hela gänget får frispel då Phoebe värmekollar bröstmjölken genom att droppa den på armen, och sedan slickar bort droppen igen. "That is juice squeezed from a person!". Phoebe ifrågasätter dem varför de inte ens vågar smaka på bröstmjölken och om det inte ens skulle våga om de låtsades att vara mjölk. Senare i avsnittet så menar Ross på att det inte är något fel på bröstmjölk, "it's just not for adults".



Alltså det här är beyond me, jag finner inte ens ord! Jag blir lika provocerad varje gång jag ser det här avsnittet! Det hjälper inte heller att tänka att det här avsnittet är flera år gammalt och så vidare och så vidare, för folk tycker fortfarande än idag att bröstmjölk är äckligt och inte för vuxna, men komjölk är. Komjölk är också en typ av bröstmjölk. Från en annan art. Och inte heller för vuxna. Over and out. 

 


#1 - - Mirano:

Att folk inte fattar, jag blir så himla less..

Svar: Verkligen!
Bunny