HUS - SAKER JAG INSPIRERAS AV JUST NU

 
AlltsÄ nu ni, nu börjar det hÀnda saker i bygg-planeringen! Vi skriver listor, vi planerar, vi rÀknar, vi mÀter och mÀter igen. Jösses vilken plan vi har, Arga Snickaren hade varit sÄ stolt över oss! Vi gör ett nytt inredningsinlÀgg eftersom ni verkar gilla dem sÄ mycket!

Jag försöker ocksÄ att lÀgga drömmarna om alla detaljer i vÄr inredning Ät sidan, som typ möbler och ljusstakar liksom, det Àr svÄrt men jag jobbar pÄ det haha, och försöker fokusera pÄ den större inredningen. Hur ska vi bygga vÀggarna? Vad ska vi ha för fÀrger? Ska vi ha tapeter? Vad för typ av golvlister och taklister vill vi ha? Hur gör vi med golven? 

Som vanligt Àr Instagram min största inspiration - kÀlllor till alla bilder finns lÀnkade under bilderna. 

Jag funderar pÄ om vi vill ha nÄgon form av trÀpanel nÄgonstans i huset? Jag sÄg det i ett sÄnt litet inspo-rum pÄ IKEA. Ser det inte himla mysigt ut? Och fint förstÄs! FrÄgan Àr i sÄ fall om vi vill ha bröstpanel eller panel över en hel vÀgg som nedan? Jag tÀnker att det hade varit himla fint i köket, men Àven i hallen. 

 I vÄr planritning ingÄr en halvvÀgg! Jag tycker det Àr spÀnnande men lite svÄrt! Hur ska vi bygga den? Hur ska vi inreda den?  Jag tÀnker mig ljusslingor kanske, en massa gröna vÀxter och fina krukor. Den ska tillhöra vardagsrummet sÄ det kommer ju inte bli överdrivet exalterande.

Borde halvvÀggen vara sÄ hÀr öppen som liksom ett hyllsystem, eller borde den vara mer som en vÀgg? Vi har Àven tÀnkt avsluta den med en liten fin pelare, men ska pelaren stÄ uppe pÄ, eller vid sidan om? Vart hittar en ens pelare? Jag har googlat och googlat. 

Bild och bild. 

Bilder.
Sist ut för idag fÄr bli det hÀr superfina köket. Jag vill gÀrna att mitt kakel i köket ska se ut sÄ hÀr, men mörk fog! Jag hoppas nÀr vi börjar plocka ner nuvarande kök om typ ett Är att vi kan behÄlla det kakel som sitter och bara kan mÄla fogen mörk. Det finns tydligen fogfrÀg sÄ man kan mÄla tillexempel vit fog mörkare. SÄ coolt! 

Vad har ni för inredningsdrömmar? Finns det nÄgot inredningskont pÄ Instagram som jag kan ha missat sÄ tipsa gÀrna! 
#1 - - Mimmi:

Gud sÄ skoj med all byggplanering! LÀngtar till den dagen en sjÀlv kan sitta och planera planritningar, fÀrger och golv, ÄÄÄÄh!
Favviskonton pÄ Instagram nÀr det kommer till inredning Àr husetihornet, husnummer55 och 128.kvadrat. Vad har du för favoriter?

Svar: Åh vilka fina konton du tipsade om! Mitt absolut favoritkonto just nu Ă€r lapptussan, men Ă€ven sixat21 och madeleineshouse72.
Bunny

#2 - - Saga:

SÄ himla snyggt! Tror det kommer gÄ superbra för er och bli jÀttefint i slutÀndan. SjÀlv Àr jag sÄ arbetsskadad efter alla Är som stÀdare att jag vid ett eventuellt husköp vill ha sÄ minimalistiskt och lÀttskött som möjligt. LÄter kanske trÄkigt, men vem vet, kanske jag Àndrar mig :)

Svar: AssÄ du, sÄ tÀnker faktiskt jag med! Utöver att jag Àr lite trött pÄ allt krimskrams som jag har haft sÄ lÀnge, sÄ Àr jag trött pÄ att damma och stÀda det. Det ska vara lÀttskött!
Bunny

#3 - - Mirano:

AlltsÄ, ert hem kommer bli sÄ himla fint ju! Blir sÄ inspirerad av halvvÀggen ocksÄ, men jag vet inte vart den skulle fÄ plats hÀr hemma direkt.

SjÀlv gÄr jag runt och planerar bland annat inför vÄr kommande köksrenovering. Det ser inte ut som om nÄgot har gjorts om dÀr sedan huset byggdes -69 (förutom att ha bytt ut vitvarorna + flÀkten sÄklart), och hur tidigare Àgare har orkat leva med hur det ser ut nu Àr bortom mig.. Det ska bli sÄ skönt att slippa tappa bort saker i skafferiet sen, haha! ^^

Svar: Vad roligt att fÄ renovera köket! Det kommer vi ocksÄ göra sÄ smÄningom, om 1,5 Är eller sÄ! :D Ser vÀldigt mycket fram emot det med! VÄrt nuvarande kök Àr vÀldigt litet och i fÀrger som vi inte trivs med. Ska bli kul att göra om det sedan! :D
Bunny