HOUSE INSPIRATION: GRÅ DRÖMMAR

Okej jag tÀnkte vi ska liva upp stÀmningen lite hÀr pÄ bloggen igen! Jag kÀnner att mitt intresse för djurrÀtt har tagit över för en del av mina andra intressen, tillexempel outfits och inredning! Vi ska Àndra lite pÄ det nu tÀnkte jag. 

Som ni kanske vet sÄ Àr ju jag och min sambo ute och tittar pÄ hus lite frÄn och till - vi vill verkligen komma ifrÄn den hÀr lÀgenheten just nu, och framförallt den hÀr delen av stan. Vi bor ju mitt i de "tuffa hoodsen" dÀr de flesta skjutningar hÀr i Malmö sker. SÄdÀr nice! 

Hur som helst! PÄ torsdag ska vi ut och kika pÄ ytterligare ett hus, det Àr vÀl kanske lite dyrare Àn vad jag hade tÀnkt mig, och det kanske inte ser ut preics sÄ som vi har förestÀllt oss vÄrt hus, men samtidigt sÄ har det vÀldigt stort potential! Jag Àr himla pepp pÄ detta faktiskt! Jag gÄr alltid hÀndelser lite i förvÀg sÄ inför varje hus vi ska titta pÄ sÄ börjar jag liksom flytta in lite i huset i mitt huvud. Liksom funderar pÄ möblering, vilket rum som skulle passa till vad, hur skulle man kunna frÀcsha upp köket enkelt, osv.

Och det har jag sÄklart Àven gjort nu! SÄ jag har fastnat pÄ Instagrams alla #homeinterior sidor det finns, alltsÄ det gÄr ju att gÄ vilse dÀr en hel evighet! Jag tÀnkte dela mina bÀsta inspo-bilder med er nu. Jag skriver kÀllorna under bilderna!

@no12thelindens / @fleeting_interest

Jag Àr sÄ himla sugen pÄ att skaffa mÄnga mörka och grÄ vÀggar i mitt framtida hem! Jag saknar verkligen mina tvÄ svarta vÀggar frÄn min förra lilla lÀgenhet och Àr sÄ trött pÄ allt det ljusa som vi har hemma nu. Kan tÀnka mig bÄde svart och mörkgrÄtt, och helst Àven pÄ liksom dörrkarmar, lister och sÄdant ocksÄ, tycker det blir sÄ himla hÀftigt. 

@shellbirch / @astellahrela

I mitt framtida hem vill jag ha in mer vÀxter och grejer frÄn naturen. Fler bommor, fler görna blad, och hur cool Àr inte lampskÀrmen av nÄgon form utav kvistar? SÄ himla fin!
 
@thewhitethistle / @thegothichome

Sen emellanÄt sÄ tycker jag ÀndÄ att ljust grÄ vÀggar samt mörka möbler, typ sÄ som vi har nu fast ÀndÄ inte, Àr sÄ himla fint ocksÄ. Kommer det bli för mörkt hemma? Kommer jag bry mig om det Àr för mörkt? Egentligen inte va...

@linn.arnesen / @bohostylesweden

Jag tror att det Ă€r fĂ€rgen hĂ€r ovan som Ă€r den perfekta grĂ„ fĂ€rgen. Jag gillar det mesta med dessa bilder. Stora speglar, svarta möbler, mycket grönt och ljusa golv. SÅ HIMLA FINT! Om jag fĂ„r bestĂ€mma sĂ„ kommer det helt klart bli nĂ„gon form av blandning av den hĂ€r typen av inredning. Kan tĂ€nka mig att kök och matsal ska fĂ„ vara hyfsat ljusa och krispiga, men sovrum och vardagsrum gĂ€rna fĂ„ vara mörka och mysiga! 

Hur vill ni helst bo? ^^ 
 
#1 - - MariaZombiebkitten:

Vi har ljusgrÄa vÀggar i hela vÄr lÀgenhet nu .. Àlskar det! Men drömmer ett radhus/hus gÀrna med Àldre detaljer men moderna saker i kök och badrum. Skulle Àlska ett skafferie och inbyggda bokhyllor och eb trÀdgÄrd att kunna odla i och ha en lekstuga till liten

#2 - - MariaZombiebkitten:

Vi har ljusgrÄa vÀggar i hela vÄr lÀgenhet nu .. Àlskar det! Men drömmer ett radhus/hus gÀrna med Àldre detaljer men moderna saker i kök och badrum. Skulle Àlska ett skafferie och inbyggda bokhyllor och eb trÀdgÄrd att kunna odla i och ha en lekstuga till liten

Svar: KĂ€nns som du beskriver exakt det vi vill ha! :D
Bunny

#3 - - Annaaaanas:

Det Àr vÀldigt fint med grÄ vÀggar tycker jag, sÄ kan man styla det andra sen hur man vill! :D

Svar: Exakt! :D
Bunny

#4 - - Mirano:

Jag gÄr runt och har liknande drömmar faktiskt! Helst vill jag blanda vitt, grÄtt och svart, men med en liten splash av fÀrg hÀr och var, och lagom mycket krimskrams thank you very much. ^^

Sen blev jag lite förÀlskad i tapeten pÄ @shellbirch's bild <3

Svar: Jaaa ÄÄÄh! Kan inte vÀnta pÄ att fÄ Àgna resten av livet att pyssla i ett hus!! :D
Bunny