FIXAR-FREDAG

Hej vÀnner! Hur har ni det i mellandagskoman? HÀr Àr det ganska bra faktiskt. Efter nÄgra dagar pÄ soffan och regelbundet intag av mat sÄ kÀnner jag mig nÀstan full av ny energi. I alla fall pÄ vÀg Ät rÀtt hÄll. Utöver alla julmiddagar och födelsedagsfiranden de senaste dagarna har vi fixat lite i huset. Inte sÄ mycket men lite. FrÀmst har vi fokuserat pÄ att ordna det fint och mysigt inför nyÄr som ska firas hÀr i huset med Annabanana och hennes Björn!

Vi har byggt ihop vÄra nya stolar sÄ att bordet inte ser sÄ tomt och ödsligt ut, men jag insÄg nu att ni inte ser de andra tvÄ stolarna som ocksÄ tillhör haha, det ska stÄ tvÄ pÄ varje lÄngsida! Jag har ocksÄ ordnat sittdynor, nÄgot vi tÀnkt pÄ sedan vi köpte de första av de hÀr stolarna för snart tre Är sedan. Jag hittade fina pÄ Rusta! Eller okej, hittade och hittade, jag har klÀmt pÄ de lÀnge och undrat om de verkligen var vÀrt pengarna? Jag bestÀmde mig för att det var det. 

PÄ Rusta passade jag Àven pÄ att fixa nyÄrsdukningen! VÄrt porslin kommer sedan tidigare frÄn Rusta, och nu gör Àven vÄra servetter och tvÄ löpare det ocksÄ. Jag köpte en av varje fÀrg för att provduka hÀr hemma, tro det eller ej sÄ kommer vi vÀlja den ljusa dukningen till nyÄr! Till sÄdana hÀr stora och fina servetter behöver man servettringar (det kan man förstÄs ha till papperservetter ocksÄ, eller inte till nÄgra servetter, man fÄr vÀlja sjÀlv!) tÀnkte jag, men det har jag inga. SÄ jag har pysslat ihop ett helt gÀng idag! TÀnkte göra en liten DIY video av det sÄ smÄningom - Äterbruk Àr ledordet. Jag Àr vÀldigt nöjd, det blev över förvÀntan. 

Och det var vÀl typ allt jag har hunnit med idag, utöver att sÀtta upp mitt kontor/vÄrt gÀstrum för vÄra kommande gÀster, teckna en timme eller tvÄ samt skriva shoppinglista inför nyÄrsmaten som ska inhandlas imorgon. Hur veckan har sett ut i övrigt tittar vi pÄ pÄ söndag tÀnker jag som vanligt. 
#1 - - Sarah:

SÄ roligt att nyÄrsfixa :)

Svar: Jaa :D Ibland Àr nÀstan pysslet och fixet roligare Àn sjÀlva hÀndelsen, haha!
Bunny

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Det ser ju jÀttefint ut med nyÄrsdukningen, och speciellt dina hemgjorda servettringar! Jag har inte en enda vacker servett, bara engÄngs i papper... som visserligen Àr fina i mönster och sÄ, men inte "finsevetter", hehehe.

Svar: Tack! :D Jag vill inte köpa fler pappersservetter, kÀnns mer ekonomiskt och bÀttre för miljön att kunna tvÀtta servetterna efter anvÀndning :D
Bunny

#3 - - Tess:

Vilken hÀrlig nyÄrsdukning! Superfina servetter :)

Svar: Tack! :D
Bunny

#4 - - Jennie:

Fin nyÄrsdukning

Svar: Tack! :D
Bunny