FOOD FRIDAY: GREEN PILLS FOR GREEN HEADS

Det Àr fredag och jag kommer bjuda pÄ ett litet inlÀgg till min Food Friday kategori eftersom det var lÀnge sedan nu. Det blir ett litet (osponsrat) tips om kosttillskott, nÀmligen min nya multivitamin jag Àter lite dÄ och dÄ.

Tidigare har jag Àtit den hÀr, men jag fick ett tips av en vÀn att det inte var det bÀsta kosttillskottet att Àta om man lider av acne, dÄ det innehÄller ett Àmne som heter cyanocobalamin och som Àr acnefrÀmjande. Plötsligt föll alla bitar pÄ plats. SÄ som jag kÀmpat med olika hudvÄrdsserier, olika sorters mat och Àmnen och oljor utan att mÀrka nÄgon som helst skillnad. Jag slutade med de tabletterna tvÀrt.

Efter bara tvÄ veckor mÀrkte jag sÄdan enormt skillnad. Ja, jag fÄr fortfarande finnar eftersom jag lider av acne samt har en ojÀmn hormonproduktion pga ojÀmnt antal Àggstockar, men det rör sig om kanske tvÄ eller tre nya finnar vid PMS, istÀllet för tvÄ till tre nya finnar varje morgon. 

Med sÄdan enorm skillnad pÄ mitt ansikte sÄ kunde jag ju omöjligt fortsÀtta Àta dem, sÄ jag gav bort dem till min sambo, som inte haft en enda finne i hela sitt liv och kan dÀrför knapra i sig dem (efter rekommendationer pÄ burken, ofc ofc ofc). Och sÄ började jag leta efter ett mÀrke som inte innehöll det dÀr Àmnet som jag har glömt vad det heter, vilket inte var det lÀttaste att sitta dÀr och lÀsa innehÄllsförteckning och inte komma ihÄg vilket ord det var man letade efter, men hittade tillslut de hÀr:

 OmniVegan som innehÄller sÄ sjukt mÄnga mineraler och vitaminer att jag inte ens kan rÀkna dem pÄ alla mina fingrar och tÄr sÄ det Àr bÀst ni lÀser sjÀlva!

SĂ„ sjukt mycket bra grejer! Äter man en varierad vegansk kost sĂ„ behöver man sĂ€llan kosttillskott, men vi har alla tillfĂ€llen i livet dĂ„ vi inte hinner med allt, tillexempel att laga bra mat. DĂ„ Ă€r dessa jĂ€ttebra! Rekommenderat Ă€r en tablett om dagen men jag tar en vid behov liksom. Nu dĂ„ jag Ă€r ute och reser och verkligen inte Ă€ter pĂ„ "rĂ€tt sĂ€tt" Ă€r de ju supersmidiga att ha med sig tillexempel. 
 
Och kolla bara sÄ delicious de ser ut? Stora och gröna, som godisar! Smakar typ ingenting men luktar kanske lite udda, haha. Jag köpte dessa pÄ Bodystore.com!