DJURRÄTTSMARSCHEN

Jag var sÄ nervös nÀr jag Äkte hemifrÄn. Att Äka ivÀg sjÀlv pÄ en sÄn hÀr grej Àr sjukt stort för mig. Som ni vet skulle jag göra nÄgot liknande för nÄgon helg sedan men lyckades dÄ aldrig ta mig ivÀg. Det gjorde jag idag! Panik utbrött pÄ bussen och jag ville helst kliva av, men det var sÄ knökfullt pÄ bussen sÄ jag och min stora skylt fick snÀllt sitta kvar.

Det var lite nervigt att stÄ dÀr ensam i regnet. Eller jag var ju inte ensam, det var kanske en femtiotal andra dÀr ocksÄ förstÄs, men ni förstÄr nog hur jag menar. Men sÄ dök det upp ett familiar face! Jag hittade en gammal klasskompis som jag fick göra sÀllskap med, och plötsligt blev allt mycket lÀttare. Förutom nÀr alla tal skulle hÄllas innan tÄget skulle gÄ och jag verkligen fick kÀmpa för att hÄlla emot tÄrarna. SÄ jÀvla blödig (extra mycket dÄ jag fick min mens idag - pun intended).
 
Demonstrationen blev inte alls lÄng eftersom att vi inte fick poliseskort under hela den vÀgen vi ville ta, men med tanke pÄ regnet sÄ gjorde det vÀl inte oss sÄ mycket egentligen. Min skylt höll i alla fall ganska bra! Min nya regnjacka var sÄdÀr bra haha. 

Nu har jag precis kommit hem och landat i soffan. Behöver andas. GrĂ„ta lite. OsĂ€ker pĂ„ hur jag ska fortsĂ€tta denna dagen.Â