SVAR PÅ KOMMENTAR TiLL STILKOLL - GOTH

"JassÄ du, jag trodde att det hÀr var gothic lolita. VÀldigt likt vanlig lolita stil. Fast svart. Det Àr just dÀrför den heter gothic lolita. Det du kallar gothic lolita skulle jag snarare kalla moderna finklÀdda gothare. Det du inspireras av skulle jag kalla 80tals goth."

Japp, du har helt rÀtt, det dÀr Àr ocksÄ gothic lolita, den japanska versionen.
Men eftersom Harajuku-modet inte dök upp fören pÄ nittiotalet sÄ anser jag att det Àr frÄn den europeiska gothic lolitan de har hÀmtat sin inspiration, precis som de gör med allt annat. AngÄende det jag inspireras av, sÄ stod det ju faktiskt i texten att det Àr 80tals gothen jag inspireras av. Eftersom jag lyssnar pÄ gothmusik ocksÄ ^^


#1 - - Frankie Teardrop:

Siouxsie and the banshees... <333

Men ja, det blir lite knepigt att man alltid mÄste förklara VILKEN goth man gillar.xD

#2 - - M:

Jag kan faktiskt inte hÄlla med dig om vad du kallar gothic lolita. Jag kÀnner ingen annan som gör det heller och har aldrig hört nÄgon kalla det sÄ.

Det kanske Àr anledningen till att bilder liknande de tvÄ du la upp kommer upp nÀr man googlar goth.

NĂ€r man googlar 80s goth kommer de andra bilderna upp.

Jag bryr mig inte om vad du inspireras av eftersom jag tycker att du mestadels köper fina klÀder och skor ÀndÄ (anledningen till att jag lÀser din blogg) men jag blir irriterad nÀr du pÄstÄr att finklÀdda gothare Àr gothlolitas. Det Àr som att pÄstÄ att om nÄgon sÀtter pÄ sig en lÄng rosa balklÀnning och lockar hÄret för ett speciellt tillfÀlle har personen helt plötsligt bytt stil för att den har pÄ sig finklÀder.

Om tex du eller jag dÀremot skulle sÀtta pÄ oss rosa balklÀnningar och börja anvÀnda brunkrÀm skulle jag kalla det att byta stil.

(ja jag klÀr mig ungefÀr som du gör men kallar det ingenting)