DET BLEV EN DAG PÅ STRANDEN


Idag har jag inte rört mig mÄnga meter. Inte av mig sjÀlv i alla fall. Jag satte mig i bilen och följde med min fina sambo till havet, dÀr han skulle skÀrmflyga i vinden och jag skulle mysa i solen med en ljudbok. Sagt och gjort! 

Jag hittade lite lÀ vid en buske och dÀr slog vi upp mitt parasoll och parkerade den fullproppade kylvÀskan. HÀr skulle jag ju hÀnga nÄgra timmar - det krÀvs en hel del snax!
 
SÄ vÀrst mycket strand Àr det inte just hÀr, lite sand och mest sten! Det Àr dock samma strand och hav som vid vÄr sommarstuga och hade jag varit lite lÀttare lastad hade jag lÀtt promenerat fram och tillbaka dit!
 
Men det var klart bekvÀmare i solstolen! 
 
Jag kunde ju inte lÄta bli att doppa tÄrna i havet förstÄs. Iskallt!
 
Det var klart varmare pÄ min filt bredvid min kylvÀska med mina oliver i handen. Oliver oliver oliver. Denna craving verkar inte ha ett slut. 
 
Solvarma stenar in my heart. Hittade dock inga fina för kroppen Àr inte i skick att gÄ upp och ner och strosa, men de var hÀrliga under fötterna efter det iskalla tÄ-doppet!
 
Vid fyra hade sambon flygit klart och jag börjat frysa lite sÄ dÄ packade vi ihop oss och Äkte hemÄt. Köpte asiatisk take-away pÄ vÀgen - pÄ mors dag ska man inte behöva göra hushÄllsysslor det stÄr faktiskt i reglerna! DÄ ska man bara vila och tillexempel fÄ vÀlja vilken elvisp man vill ha i present! Nu ska hÀr vispas vegogrÀdde i framtiden!
#1 - - Denise Taylor:

Åh vilken mysig dag!

Haha den hÀr mamman fick köra pÄ som vanligt pÄ sin första mors dag :P