EN VECKA


 
Idag blev vÄr lille grabb 1 vecka gammal! Det kÀnns fortfarande vÀldigt surrealistiskt att han Àr hÀr hos oss nu, men sÄ himla fint. Jag Àr sÄ kÀr sÄ kÀr sÄ kÀr i denna lilla kille. BÄde jag och Mr Handsome har hunnit lÀra oss massor om bebis den senaste veckan, men utöver just det klassiska som blöjbyten och amning har jag ocksÄ lÀrt mig följande: 
 
❀ Skruva pĂ„ och av korken pĂ„ en vattenflaska med en hand utan att spilla innehĂ„llet över bĂ„de mig, bebis och soffan.
 
❀ Att gĂ„ pĂ„ toaletten i en nĂ€stan hukande/liggande stĂ€llning för att hĂ„lla berörda ömma och svidande omrĂ„de sĂ„ torrt som möjligt (de tillfĂ€llen man inte har möjlighet att kissa i duschen alltsĂ„, a.k.a guld efter förlossning). 
 
❀ StrĂ€cka mig efter saker och fĂ„ tag pĂ„ dem med fötterna.
 
❀ Att det inte bara Ă€r bebis som behöver mat och sov-klocka, utan sĂ„ Ă€ven jag, jag har helt glömt bort att Ă€ta regelbundet.
 
❀ Det mest praktiska mamma-plagget Ă€r morgonrock.
 
❀ Att Ă€ta inte bara med en hand, utan ibland dessutom med fel hand, det vill sĂ€ga höger.
 
 
#1 - - Ajli:

ni verkar ha det coolt ihop. SÄ himla scifi att kunna föda barn och sedan ska man vara förÀlder! <3

Svar: SÄÄÄ konstigt att vara förÀlder!
Bunny