MOOD BOARD

 
Det hÀr med inredning alltsÄ, det hÄller pÄ att stiga mig över huvudet haha. Inte sÄ konstigt att en lÀngtar kanske dÄ jag sitter hÀr och tittar pÄ mina kala gipsvÀggar och ofodrade trÀreglar, det Àr en rÀtt sÄ trist syn faktiskt. 

Jag önskar ni alla kunde se vad jag ser i mitt huvud dĂ„ jag tĂ€nker pĂ„ vĂ„rt fĂ€rdiga resultat. Det Ă€r SÅ fint. Jag har sĂ„ höga förhoppningar om vĂ„rt hem. Nu har det stĂ„tt rĂ€tt stilla sedan pĂ„sk, ja helt enkelt dĂ„ vi började bygga, och motivationen har lagt sig nĂ„got, jag menar det finns ingenting att göra för tillfĂ€llet.

Men nu Àr tanken att vi ska bygga vidare lite i helgen, en ny 4-dagars helg Àr runt hörnet och jag hoppas att vi kan fÄ upp resterande gipsvÀggar pÄ dessa fyra dagar. Det ger mig lite mer utrymme sedan att börja förbereda och fixa inför mÄlningen. Jag kan verkligen se rummen vÀxa fram hÀr nu!

Det kliar i shoppingfingrarna nu nÀr det Äterigen kÀnns aktuellt och de fÀrdigstÀllda rummen nÀrmar sig. I helgen passade jag pÄ att köpa lite smÄdetaljer pÄ Rusta som jag tÀnkt pÄ lÀnge och sedan letade jag fram lite olika prylar, fÀrger och pinaler frÄn diverse flyttkartonger och sÄ skapade jag mig en liten "mood board", för att pÄminna mig om saker jag redan har och för att liksom kÀnna efter, och jag kÀnner faktiskt att det hÀr Àr helt rÀtt! 

De hÀr bilderna kanske inte sÀger er nÄgonting, men för min egenskull sÄ Àr de vÀldigt bra att ha. HÀr har jag samlat lite olika material jag vill anvÀnda mig av, trÀ, glas och sjÀgrÀs tillexempel. Jag har tagit med viktiga element i form av gröna stora vÀxter och hur jag vill fÄnga de gröna i vÄra tavlor pÄ vÀggarna, gÀrna i omaka ramar av olika fÀrger och material. 

Alla vÀggar ska bli grÄa, Àven golvet kommer sÄ smÄningom att bli grÄtt. Möblerna kommer att vara i svart och mörkt trÀ. AccentfÀrgerna skiljer sig vÀldigt mycket frÄn mina vanliga fÀrger, jag har nÀmnt detta förut tror jag. FrÄn att ha varit blodröd sammet, toffsar och rosor sÄ blir det natur i form av korgar, krukor och tassels. Det Àr ganska stor skillnad! 

Inredningsdetaljer, prydnader och krimskrams kommer att gÄ i grÄ, grön och natur men det kommer vara ungefÀr samma typ av prylar jag har haft tidigare. Det kommer vara samma stil liksom, jag vill fortfarande att det ska kÀnnas som vÄrt hem. Mina Harry Potter grejer kommer blandas med vÄraa mÀrkliga föremÄl frÄn Filipiniana och olika loppisfynd i en salig Alice i Underlandet röra. Jag tror det kommer bli riktigt coolt!
#1 - - Tess:

Det lÄter vÀldigt fint! Jag gillar verkligen detaljerna i bilderna :) Kram

Svar: Jag hoppas det blir fint :)
Bunny

#2 - - Mirano:

Jag har nog redan sagt det flera gÄnger tidigare, men ert hem kommer att bli sÄÄÄÄ fint nÀr det Àr klart! :D

Svar: Jag önskar att det redan var klart och fint som ert! :D
Bunny

#3 - - Linda Jansson:

Älskar dessa detaljer! đŸ’«

Svar: Vist Àr de fina :D
Bunny