TIPS: CHOKLAD-HUMMUS

 
Hej i sommarvÀrmen! Hur har ni det? Jag passar pÄ att göra ungefÀr ingenting, hÀnger i trÀdgÄrden, förbereder vÀggarna hÀr hemma inför spackling och mÄlning, bakar kakor, badar i havet, spelar Harry Potter spel och avslutar kvÀllarna med Morden i Midsommer vid solnedgÄngen. TÀnk att det kunde bli sÄ fint och somrigt och avslappnande hÀr i mitt eget hus, sÄdÀr som en alltid lÀngtar bort till familjens sommarstuga för att uppleva!

Ville bara titta in en snabbis nu pÄ morgonen för att uppdatera lite. Idag ska vi fÄ besök, Mr Handsomes syster med familj Àr pÄ vÀg frÄn Göteborg och vi ska Äka till havet, blÄsa sÄpbubblor och Àta pommes i uterummet. 

Innan dess vill jag tipsa om en helt sjukt galen god sak, nÀmligen choklad-hummus! Har ni hört nÄgot sÄ tokigt? Det blir en supersmarrig krÀm att bre pÄ smörgÄsen eller som i mitt fall majskakorna. 

Jag har gjort den pÄ kikÀrtor, lite agave, lite vatten för att fÄ den konsistens jag vill ha, ytterst lite vaniljsocker, kakao samt cashewsmör! NÀsta gÄng ska jag prova jordnötssmör men jag hade inte det hemma vid tillfÀllet. Mixa ihop och smaka av, behövs mer kakao? Lite salt kanske? NÀr jag fÄtt precis perfekt smak sÄ blandade jag i lite chokladknappar, det blir extra knaprigt. 

Lova att ni provar!
 
 
#1 - - Anonym:

Men sÄ gott!

#2 - - Anonym:

Men sÄ gott!