MINA SENASTE HÅLLBARA FYND


Jag tycker om att göra detaljerade hauls pÄ Youtube dÄ jag köper ny inredning, men pÄ senare tid har jag inte kÀnt att jag har haft varken tid, tillfÀlle eller plats att filma pÄ. Vi bygger och vi har besök, det har varit för varmt ute, eller helt enkelt bara dÄligt vÀder. Att filma inomhus just nu gÄr helt bort sÄ lÀnge det inte gÀller sjÀlva renoveringen. 

Men det trillar ju hem en massa saker till mig i alla fall, och jag vill sÄ gÀrna visa. Vad Àr meningen med fina grejer om en inte fÄr visa upp dem? Jag vill se fler inlÀgg överallt om saker som folk Àr glada för, trivs med eller bara gillar lite extra. Idag tÀnkte jag visa mina senaste second hand-fynd!

TrÀlÄdor! SÄ enkelt sÄ snyggt! Att ha som förvaring eller hylla. Stapla flera stycken pÄ varandra, eller placera ut dem lite varstans, i hyllor eller under sÀngen. Bara fantasin sÀtter grÀnser. HÀr har jag en klassiker frÄn Sockerbolaget som jag fick av svÀrmor dÄ hon tröttnat pÄ den, och den andra med den fina fina fina ankan har jag hittat pÄ Tradera, den kommer frÄn början frÄn ett företag i USA, coolt ÀndÄ. Vad ska förvaras i dessa tro? Pysselgrejer? Filtar? Ett hav med gröna krukvÀxter? Sambons alla DVD samlingar?

En annan grej som jag ocksÄ fick ta över frÄn svÀrmor Àr en gammal resvÀska, hon i sin tur har fÄtt den frÄn sin pappa. Fint att kunna spara sÄna hÀr grejer i familjen, och extra fint att jag kikat pÄ gamla resvÀskor pÄ loppisar dÄ jag gÀrna skulle vilja ha ett par som dekoration i hemmet. Stapla nÄgra stycken pÄ varandra som nÄgon form av avlastningsbord eller liten hylla. Vill-höver fler!
 
Ljusstakar, kan en ha för mÄnga sÄna? Antagligen. De hÀr föll jag först och frÀmst för att de Àr stora och rustika i trÀ. De Àr gröna och jag funderar pÄ att mÄla om dem lite, antingen mörkare grön eller en helt annan fÀrg. Vi fÄr se. De kanske blir fint att behÄlla som de Àr nÀr inredningen vÀl faller ihop i det fÀrdiga rummet. Köpta pÄ Tradera för 30 kronor styck, sÄ det tÄls att fundera pÄ. 
 
SÄ fick jag för mig att jag ville ha en hink frÄn Kockums, och sÄ lade jag bud pÄ 2 olika, som gick ut exakt samtidigt, och sÄ vann jag bÄda. Hoppsan. Men sÄ var den ena enormt mycket större Àn den andra, eller tvÀrtom, och dÄ kÀnde jag att det var ju lite kul i alla fall. Den stora ska pryda uterummet i form av kruka eller förvaring och den lilla ska fÄ bo i det framtida köket och vara behÄllare till alla mina köksredskap. Tip top och perfekt! 
 
Sist men inte minst Àr en liten trÀhÀst. En grön trÀhÀst. Den passar fin fint till de gröna ljusstakarna och tanken Àr att de alla tillsammans ska liva upp stÀmningen i vardagsrummet. Jag tycker vÀldigt mycket om finishen pÄ den hÀr lilla pjÀsen, den ser antik ut Àven om jag faktiskt tror att den Àr ganska sÄ nyproducerad. Hur som helst sÄ Àr den ocksÄ köpt begagnad pÄ Tradera sÄ det fÄr gÄ tÀnker jag. 

Hoppas ni gillade detta inlÀgget! Skulle ni vilja se fler sÄna hÀr detaljerade inlÀgg om mina second hand-fynd litet dÄ och dÄ? TÀnker om jag bÄde bloggar och vloggar om grejerna? HÀr kan en ju spara inspirations-bilder om en skulle bli sugen lite lÀttare, tÀnker jag. Let me know in the comments! 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag Àlskar ALLT. SÀrskilt trÀljusstakarna och trÀhÀsten och trÀlÄdorna. Antar att jag bara Àr en sucker för trÀ XD Vill gÀrna se fler detaljerade inlÀgg med favoriter och fynd :D

Svar: TrÀ <3 haha
Bunny

#2 - - lindajanssons - fashion:

Men underbara fynd du gjort! Älskar de dĂ€r trĂ€lĂ„dorna. Har lika och de Ă€r guldvĂ€rdađŸ€—

Svar: Det Àr sÄÄ fint :D
Bunny

#3 - - Mirano:

SĂ„Ă„Ă„ mycket fint! Är lite sĂ„dĂ€r lagom kĂ€r i trĂ€hĂ€sten, haha ^^ Jag ser gĂ€rna fler haul-inlĂ€gg/vloggar i framtiden, tycker alltid att det Ă€r lika kul och spĂ€nnande! :)