EN SECOND HAND-DAG

 
Idag har det varit Ànnu en hektisk dag, om Àn inte sÄ tokig som igÄr. Vid klockan 11 i förmidags Äkte jag med lilla svÀrmor pÄ loppisrunda! Först ut var ErikshjÀlpens stora butik i Lund! Jag Àr frÀmst pÄ stol-jakt men jag tÀnker att vi kikar mer pÄ stolar i ett annat inlÀgg.

Den hÀr butiken Àr stor och vÀlsorterad samt vÀlorganiserad. Trots mycket folk sÄ var det lugnt att kika runt i lokalen, vi försvann snabbt pÄ vars ett hÄll som det lÀtt kan bli pÄ sÄna hÀr stÀllen. Jag hittade en vegansk liten tavla. Kan ju vara bra att ha i krigstider tÀnker jag? Jag köpte den inte förstÄs, sÄ knasig grej. 
 
Det var dock lÀtt att hitta varandra igen, dÄ mitten av butiken rymmer ett sÄ fint och knasigt litet kafé, byggt och inrett med diverse loppis-prylar. Hade det inte varit sÄ mycket folk hade jag fotat mer, men det kan jag göra en annan gÄng. Perfekt stÀllet att sÀtta sambon med en kopp kaffe i den hÀr sammetssoffan sÄ kan jag kika pÄ loppor!
 
Sen lÀmnade vi Lund för Malmö för att besöka ett stÀlle jag fÄtt reklam om pÄ Instagram, Trollets Loppis & Antik. Hel galet stÀlle för nÄgon som Àr nybörjare pÄ loppis - hjÀlp vad mycket saker! Ser redan fram emot nÀsta besök, jösses vad stolar de hade att vÀlja bland!
 
Men jag shoppade ingenting! Jag viste inte helt vad jag var ute efter, samt att jag har sÄ mycket fina saker som ramlat ner i brevlÄdan de senaste dagarna - jag Àr sÄ nöjd sÄ ÀndÄ. Ni ska fÄ se ett inlÀgg med mina senaste fynd snart. 
 
IstĂ€llet hĂ€mtade jag ett paket med lite dukar till bordet i uterummet som jag sköljt av och hĂ€ngt pĂ„ tork med vĂ„ra handdukar som jag körde i tvĂ€ttmaskin imorse. Hur lyxigt att kunna hĂ€nga tvĂ€tten ute? Älskar det. SĂ„ mysigt att plocka in nu snart dĂ„ solen gĂ„tt ner och det solvarma grĂ€set blir svalt av dagg igen. 
 
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag Ă€lskar loppisshopping och vegantavlan hade jag LÄTT köpt, jag Ă€r en sucker för knĂ€ppa grejer! Erik blir galen för ofta Ă€r mina knĂ€ppa grejer ganska fula och jag fĂ„r för mig att jag ska "rĂ€dda" dem. Har bland annat köpt en stor tavla förestĂ€llande en riktigt skitig och fet galt som jag döpte till Deborah innan jag fattade att det var en galt och hĂ€ngde upp i badrummet. Hehehe...

Svar: KnÀppa grejer Àr roliga! Vissa förstÄr man bara inte, som jag i det hÀr fallet. Varför rama in frön? Fattar noll haha
Bunny