VECKAN SOM GÅTT


Vad konstigt det kÀnns, men vilken lÄng vecka det har varit! Min första vecka som sjukskriven. Det kryper i hela kroppen pÄ mig. Jag blir stressad av att jag bara sitter, att tiden gÄr och att jag inte gör nÄgot. Den hÀr pressen en kÀnner av att hela tiden behöva leverera nÄgot, Ästadkomma nÄgot. Jag brukar inte kÀnna det sÄ mycket, men nu kÀnner jag att livet liksom bara passerar förbi... Inte rÀtt kÀnsla dÄ en ska försöka varva ner. 

Men veckan har trots det varit lugn, och bra. Vissa dagar har jag gjort mer och vissa dagar har jag gjort mindre. Vissa nÀtter har jag sovit, vissa har jag varit vaken. Jag försöker ta varje dag som den kommer utan att göra för stor grej av det hela.

My life at the moment; slippers, mjukis och Netflix!

Haha, det hÀr Àr sÄ himla jag vaaarje dag - förutom just för tillfÀllet dÄ vi börjat titta pÄ The Umbrella Academy. Har ni sett? Inte? DO ITTT!

En dag fick jag för mig att baka chocolate chickpeas cookies, sÄ himla enkelt och jÀttegott.

Under vissa stunder i veckan har jag kÀnt mig sÄ himla pysselsugen, sÄ jag har startat upp lite olika projekt. Mer om det senare dock. 
 
I veckan har jag letat efter kaninernas vaccinations-kort. Innan jag hittade dem hittade jag Wookies stamtavla, har ni sett vilken yttepyttemini-kanin bebis? SÄ sööööööt!

Jag tycker det Ă€r supermysigt med solen och vĂ€rmen, men vill pĂ„minna mig sjĂ€lv om att inte utbrista att VÅREN ÄR HÄR! Hela mars sĂ„g ut sĂ„ hĂ€r i min telefon förra Ă„ret. BĂ„da fötterna pĂ„ jorden! 

Men vist Àr solen fin. 
 
Njuter av hÀrligt vÀder och vackra solnedgÄngar. TÀnk sÄ fint det blir att sitta i uterummet till sommaren sedan!
 
En dag tappade lilla Tofu-tuffisen sina öron. 
 
Mesta delen av min tid sitter jag och funderar pÄ hur jag ska fÄ ihop alla mina olika prylar till en enhetlig och behaglig inreding, haha. 
 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Åh, jag hoppas att du kan varva ner och vĂ„rden vĂ€rnar om dig! Jag har just nu min sjukskrivna man hemma, och vi kĂ€mpar ocksĂ„ för att kunna fĂ„ Ă„terhĂ€mtning att ta mer plats Ă€n stressen.

Svar: Ja fy sjutton! Just nu kÀnner jag att det Àr mer stress Àn ÄterhÀmtning att hÄlla pÄ att stirra med vÄrcentralen hit och dit! Hoppas det blir bÀttre snart!
Bunny