SLUTA NORMALISERA ALLT SOM EGENTLIGEN INTE ÄR OKEJ!

Jag följer Therese Lindgren pĂ„ youtube och kikar pĂ„ hennes videor lite dĂ„ och dĂ„, men fick pĂ„ andra hĂ„ll höra om hennes senaste videoblogg, den kan ni se hĂ€r. Jag rekommenderar alla att titta pĂ„ den, för det hĂ€r Ă€r sĂ„ jĂ€vla sjukt. Sjukt pĂ„ grund av vad det Ă€r hon berĂ€ttar, och sjukt att sĂ„ mĂ„nga personer Ă€r med om sĂ„na hĂ€r saker varje dag. Vad Ă€r det som fĂ„r folk att tro att bara för att en person har valt att vara offentlig Ă€r det okej att "driva" med den personen dĂ„? Att busringa till familjemedlemmar? Att stĂ„ och skrika utanför personens hem? Att lĂ€mna vidriga saker utanför dörren? Att bete sig illa Ă„t? NEJ, DET ÄR INTE OKEJ!

x Bara för att personer har valt att blogga eller vlogga sÄ Àr det INTE OKEJ att sÄna hÀr saker hÀnder. Det Àr inte nÄgot man fÄr ta som offentlig person.
x Bara för att personer har valt att vara fotbollspelare sÄ Àr det INTE OKEJ att besökare till fotbollsmatchen kastar smÀllare ner pÄ planen, och pÄ spelarna. Det Àr inte nÄgot man fÄr ta som idrottsman. 
x Bara för att en tjej gÄr ensam en kvÀll pÄ stan Àr det INTE OKEJ att hon blir utsatt för sexuella trakasserier. Det Àr inte nÄgot man fÄr ta som tjej.

Sluta normalisera trakasserier, vÄld och mobbing! 


Jag har Ängest varenda jÀvla dag, för jag Àr sÄ fruktansvÀrt rÀdd för var mÀnnskligheten Àr pÄ vÀg. RÀdd för att det finns sÄ mÄnga i hela vÀrlden som inte har nÄgra spÀrrar och som inte förstÄr att ett sÄnt hÀr prank INTE Àr kul. LÀser kommentarer frÄn unga mÀnniskor som lyder "wtf its just a prank bro". Vissa saker Àr inte roliga, och vissa saker skÀmtar man inte om. Hur kan man inte förstÄ? Hur kan man inte förstÄ att ett skÀmt om att ens dotter har dött, inte Àr kul? Det gör mig helt galen! 

Jag Àr rÀdd för att det finns sÄ mÄnga i vÀrlden som inte bryr sig om nÄgot eller nÄgon annan Àn just sig sjÀlv, just hÀr och nu. Som rycker pÄ axlarna och inte förstÄr att folk blir sÄrade och tar skada av sÄnt hÀr, bara för just man sjÀlv inte gör det. Som rycker pÄ axlarna till krig, misÀr och sjuka förhÄllande som flera miljoner mÀnniskor lever i varje dag, bara för att just man sjÀlv har det gött i sin trygga lilla stad. Som rycker pÄ axlarna Ät den vidriga köttindustrin, övergreppen och utnyttjande av djur, bara för att man inte vill sluta Àta kött. 

Alla mÄste fan skÀrpa sig. Alla mÄste börja respektera varandra och ta ansvar. Ta hand om vÄr planet och ta hand om allt som lever pÄ den. MÀnniskor, djur och vÀxter. Jag ocksÄ, helt klart. Det finns saker jag behöver göra mer genomtÀnkta val över, men det Àr som att alla lever helt utan samvete nu för tiden och med aldeless för stora egon. Jag orkar inte mer. Ja, jag Àr HSP och om nÄgon grÄter pÄ youtube sÄ grÄter jag hemma i min soffa ocksÄ. Ja, jag förstÄr att inte alla kÀnner sÄ mycket och sÄ hÄrt som jag gör, men jag har svÄrt att tÀnka mig att större delen av jordens befolkning inte kÀnner nÄgonting alls. 
#1 - - Jamie:

VÀldigt bra och fint blogginlÀgg.

Svar: <3
Bunny

#2 - - emelie:

mÀnskligheten Àr helsjuk. jag vet inte vart vi kommer sluta? i krig? det kÀnns sÄ ibland. hoppas fan att folk skÀrper till sig.

kanonbra inlÀgg! (Y)

Svar: KÀnns som att det redan Àr krig :(
Bunny

#3 - - Abra:

HÄller med till 110% och jag Àr ocksÄ HSP sÄ satt och tokgrÀt nÀr jag sÀg videon ^^

Svar: Usch :( Blir sÄ lessen.
Bunny

#4 - - Mirano:

UngefÀr precis sÄhÀr kÀnner jag med - speciellt idag dÄ en massa nazister har marscherat precis utanför mitt hem under eftermiddagen.

Jag tror bestÀmt att jag aldrig mer kommer lÀmna den hÀr lÀgenheten för jag orkar fan inte lÀngre.

Svar: Nej fy sjutton vad obehagligt!!!
Bunny