VECKAN SOM GÅTT

 
Hej vÀnner! Hur har er vecka varit? Jag har jobbat onsdag till fredag, och sedan hade jag nÀstan en heldag i Malmö igÄr sÄ dÀrför har bloggen stÄtt tom. Jag ser sÄ mycket fram emot att börja arbeta regelbundet och ha koll pÄ arbetsdagar och tider och kunna planera mitt liv igen. Just nu lever jag dag för dag liksom, dÄ jag aldrig vet om nÀsta dag innebÀr jobb eller ej. DÄ blir det knasigt tomt pÄ bloggen eftersom jag inte hinner med att göra andra saker jag vill. 

SÄ hÀr har veckan sett ut ungefÀr i alla fall: 

Veckan började krispigt med frost pĂ„ marken lĂ„ngt fram till klockan 10 pĂ„ förmiddagarna. Åh vad jag ser fram emot det hĂ€r vĂ€dret nu! 
 
Jag har fönstershoppat lite, och jag Àr sÄ himla förtjust i dessa tallrikar hos Lagerhaus. Kanske slÄr till i December, jag har gett mig sjÀlv utmaningen No buy November - inga impuls eller "Äh vad fint jag vill ha"-köp ska göras. 
 
FÀrgade fingertoppar och avskavt nagellack pÄ brutna naglar, sÄ kan man se ut efter ett arbetspass som laboratorie assistent pÄ en förpackningsfabrik. MÄste tvÀtta bÄde hÀnder och airpods efter jobbet, allting jag har i fickorna pÄ mina arbetsbyxor Àr fullt med svart damm, trots att jag har tvÀttat byxorna flera gÄnger? What is this sorcery? 

Trick or Treat? Det hÀr var den enda bra bilden jag fick av mina Halloween dekorationer i trÀdgÄrden, dÄ jag aldrig hann fota innan det blev för mörkt för att ens synas. NÄja, fint var det!

Det hĂ€r fantastiska paketet majskakor hittade jag pĂ„ Ica i veckan! Ni MÅSTE prova, sĂ„ galet goda! FörstĂ„ min sorg dĂ„ de Ă€r limited edition - jag lĂ€r köpa ett paket om dagen och fylla skafferiet sĂ„ jag har ett tag framöver.
 
Varje kvÀll har spenderats i soffan dÀr jag tokdÀckat innan klockan knappt ens har blivit 21. Resten av familjen har gjort samma sak. Vi snarkar ikapp bland soffkuddarna. Kaninerna börjar Àntligen finna sig till ro i den nya (stora och lite lÀskiga) soffan och lÀgger sig ner och chillar med oss, sÄ gosigt!
 
Titta vilken underbar fÀrg pÄ det hÀr trÀdet jag gick förbi tidigare i veckan pÄ en promenad. Fotot gör inte fÀrgen rÀttvisa, den liksom glittrade, sÄ hÀftigt! 
 
Efter en tuff arbetsvecka för mina naglar sÄ fick de lite vÀlförtjÀnt kÀrlek och omtanke, och ny fÀrg - koppar röd. De matchar mitt hÄr sÄÄÄ fint nu!
 
Denna söndag Àr jag vaken tidigt (dÄ jag somnade redan runt 19.30 igÄr) vilket Àr toppen dÄ söndag Àr min stÀd-dag! Köket ska stÀdas, kaniner ska stÀdas, Halloween-pynt ska packas ner, tvÀttmaskiner ska köras och sÄ ska jag ta tag i vÄrt gÀstrum som just nu ser ut som en Ätervinningsstation/förrÄd. 

Hoppas ni fÄr en fin söndag!
#1 - - Louise:

Vi fĂ„r peppa varandra pĂ„ No buy 🙈 MÅSTE testa dom dĂ€r majskakorna!! Omg

Svar: Ja jag tÀnkte liksom det! :D
Bunny

#2 - - Julie:

Vilken helmysig blogg! I höstens fina fÀrger dessutom :)

Svar: Tack!! :D
Bunny