TANKAR EFTER EN SHOPPINGRUNDA

 
I mÄndags var jag som sagt pÄ stan en stund för att ordna Àrenden samt trÀffa min Annabanana. Innan jag mötte upp Anna sÄ tjuvkikade jag lite i tvÄ av mina favorit inredningsbutiker pÄ lite saker jag tÀnkte jag skulle kunna shoppa med mig pÄ vÀgen hem sedan. Dock fick kvÀllen ett abrupt slut pÄ grund av panikattack sÄ det blev ingen shopping för min del. 

Jag tog dÀremot lite bilder pÄ det jag tyckte var intressant, oavsett hade jag inte haft möjlighet eller lust att köpa alla saker jag tittade pÄ dÀr och dÄ i alla fall. Vissa saker behöver en extra tanke, speciellt om en bor i ett ofullstÀndigt hus dÀr viktiga detaljer sÄ som fÀrgskala och placering av möbler inte ens finns.

Första favoriten Àr IEMS. HÀr kan en köpa en hel del fint frÄn min absoluta favoritbutik nÄgonsin, Filipiniana i Göteborg. Jag drogs direkt till de hÀr fÀrgerna. I denna bild hÀmtar jag inspiration. SÄ olikt mig, men jag skulle vilja ha lite solgult i uterummet! Det blir sÄ vackert ljus dÀr ute dÄ solen gÄr ner och jag skulle vilja fÄnga det ljuset Àven en dag nÀr solen inte varit framme. Ni ska fÄ se kvÀllsolen senare i veckan!

Annars sÄ tittade jag mest pÄ lampor! Jag tror jag kommer slÄ till pÄ lampfoten i trÀ. Vi har tidigare bara haft 1(!) bordslampa i vÄr 4 rums-lÀgenhet, och nu dÄ vi har ett stort hus pÄ 6 rum och kök dÄ lÀr vi ha lite fler lampor alltsÄ.

Jag Àr ocksÄ sugen pÄ den rÄa lilla lampfoten utan lampskÀrm. De Àr charmiga. Mr Handsome Àr inte sÄ förtjust i dessa typer av lampor, men jag gillar verkligen den rÄa kÀnslan. Den behöver ju inte stÄ i hans rum tÀnker jag... 

Sen trippade jag tvÀrs över till Systrarna Grene dÄ jag sÄg de hÀr trÀlÄdorna i fönstret. Jag har letat eftersÄdana! MÄlet Àr större och begagnade trÀlÄdor för förvaring, men jag vill gÀrna ha sÄ hÀr smÄ ocksÄ att lÀgga nycklar och post i pÄ lilla hallbordet tillexempel, eller för smÄ smÄ krukvÀxter eller att samla hudvÄrdsprodukter i inne i badrummet eller stÀlla kryddor och oljor i inne i köket, ah det finns en massa anvÀndningsomrÄden för dessa smÄ lÄdor! De fanns i 3 olika storlekar sÄ jag slÄr nog till nÀsta gÄng jag Àr pÄ besök i affÀren. 

Jag tyckte ocksÄ mycket om dessa smÄ ljuslyktor! Jag vill gÀrna hÀnga dem lite pÄ mÄfÄ, sÄ dÀr snyggt vÀlplanerat att det ser ut som jag bara kastat dem i luften, ute i uterummet. Det jag tycker bÀst om Àr att en kan göra sÄna hÀr sjÀlv! Diska ur gamla burkar, köp lite stÄltrÄd och vips! du har en ljuslykta! Om en inte tycker att det Àr sÄ lÀtt att göra egna sÄ kostade dessa nog bara 20 riksdaler. Jag skulle nog kunna göra en video pÄ hur jag gör, om ni skulle tycka det vore kul?

Spatserar i favoritbutiken IEMS.

Trist med panik och trist att jag inte fick shoppa nÄgot. Bra att ta foton och fundera lite mer hemma pÄ vad jag verkligen vill. 


 
#1 - - Mirano:

Verkligen jÀttetrÄkigt med panikattacker! Vet ju sjÀlv hur det kan vara, sÄ jag förstÄr att du Äkte hem igen. :(

Svar: Usch för att en blir sÄ begrÀnsad i livet...
Bunny

#2 - - Anniii:

RĂ€tt random kommentar men Ă„h vad glad jag Ă€r att jag hittade hit igen! SĂ€kert tvĂ„ Ă„r sedan jag kraschade min telefon och blev av med alla bokmĂ€rken. SĂ„ nyfiken pĂ„ vad du har för dig nuförtiden! Kul att du finns pĂ„ Youtube ocksĂ„! â˜ș

Svar: VÀlkommen tillbaka kÀra du <3
Bunny

#3 - - Dixi Wonderland:

TrÄkigt att du fick en panikattack. Hoppas att du mÄr bra <3

Svar: Tack <3
Bunny