"NEW" SHOES


De hÀr skorna Àr inte direkt i sÀsong för tillfÀllet, men nÀr jag sÄg dem sÄ kunde jag inte lÄta bli att köpa dem! Ni som hÀngt med mig lÀnge i bloggvÀrlden minns kanske för 10 Är sedan dÄ jag var helt sÄld pÄ Jeffrey Campbell och lade nÀstan alla mina pengar pÄ olika variationer av skon Lita. 

NÀr jag sedan blev vegan och fick lÀra mig var materialet till dessa skinnskor kommer ifrÄn kunde jag inte med att anvÀnda dem mer, och sÄlde bort en del. NÄgra finns kvar för de har tyvÀrr blivit ett svÄrsÄlt mÀrke nu för tiden. 

DÄ sprang jag pÄ dessa pÄ Tradera, ett budget alternativ i plast som sÀkerliken tillverkades för 10 Är sedan dÄ skomodellen var sÄ poppis, men som nu passar mig mycket bÀttre, 1) de Àr inte tillverkade av animaliska produkter, 2) klacken Àr ungefÀr 7 centimeter kortare aka mycket bekvÀmare, 3) de Àr köpta second hand.

Dessa smĂ„ boots gav jag 35 kronor för och det kĂ€nns helt ok om det skulle vara sĂ„ att jag om ett halvĂ„r kĂ€nner att de hĂ€r fĂ€rgerna och denna stilen inte Ă€r nĂ„got för mig. I och med att klacken inte Ă€r sĂ„ hög sĂ„ gĂ„r det utmĂ€rkt att gĂ„ i dem och jag ser fram emot att bĂ€ra dem i höst, eller kanske en grĂ„are sommarkvĂ€ll, vem vet. Tradera in myÂ đŸ–€
#1 - - Mirano:

ÅÄh, Àlskar trÀ-klacken! SÄÄÄ fint! <3

Svar: Vist Àr den! Det var den jag föll för :D
Bunny

#2 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

de Àr sÄ jÀvla snygga, har alltid önskat mig ett par med den designen! ALLTID! och nu finns de inte att finna lÀngre :/

Svar: Ut pÄ Tradera med dig! :D Tycker jag ser mÄnga, i flera olika storlekar :D Sellpy Àr rÀtt bra!
Bunny