FINT PÅ INSTAGRAM


Det som bland annat Ă€r roligt med att dela med sig av fina Instagram konton Ă€r att jag sjĂ€lv nu börjar se en röd trĂ„d i vad för inredning, material och former jag dras till. Åldrat trĂ€, gröna vĂ€xter, svarvade ben och inudstriella lampor Ă€r Ă„terkommande bland de konton som jag delar med mig av mĂ€rker jag. Det Ă€r ocksĂ„ mycket mer minimalistiskt jĂ€mfört med hur min inredning har varit förut. 

Dessa bilder tillhör det hĂ€r kontot. HĂ€r Ă€r jag mest förtjust i de svarvade benen ihop med den rĂ„a ljuskronan pĂ„ de första bilderna. Varmt möter kallt. Det Ă€r sĂ„ vĂ€ldigt enkelt inrett men ocksĂ„ sĂ„ vĂ€ldigt effektullt. Tycker det Ă€r jĂ€ttefint med de halva borden som anvĂ€nds som sideboards lĂ€ngs med vĂ€ggarna, jag har sett det pĂ„ flera andra konton. Önskar mig ett riktigt fint bord att dela pĂ„ mitten - plötsligt har du tvĂ„ bord i stĂ€llet för ett! Detta Ă€r ett mycket fint konto att rekomendera! 

Det kÀnns sÄ vÀldigt skönt pÄ nÄgot vis, sÄ avslappnande, att bara slÀppa öppna alla spÀrrar och slÀppa alla regler som jag kÀnt att jag behövt förhÄlla mig till sÄ lÀnge, bÄde nÀr det gÀller inredning och klÀder. Jag har nÀmnt det flera gÄnger nu, men det kÀnns fortfarande sÄ bra, att inte göra det som förvÀntas av en, att lÀmna det dÀr facket en kanske stannade i förlÀnge. För vissa sÄ Àr en viss stil en livstil, för andra bara en fas. För mig kanske jag ÄtergÄr i mina gamla banor sÄ smÄningom. Jag vet inte, jag bryr mig inte sÄ mycket. Livet Àr för kort för att inte göra och omge sig av saker en trivs med!
#1 - - Miss Naily:

Det dÀr kontot ska jag följa!

Kan du inte bestĂ€lla ifrĂ„n blomsterbutik? DĂ„ har du ju en😀

#2 - - Mirano:

Jag var verkligen sÄÄÄÄ nÀra att börja inreda pÄ liknande vis! Det som till slut stoppade mig var att jag blev rÀdd för att jag skulle vantrivas och sedan Ängra mig (och har man köpt en möbel med min den sambo jag har sÄ behÄller man den möbeln i minst en halv evighet sedan), sÄ svart, vitt och rött kÀndes ÀndÄ som ett ganska sÀkert kort hÀr hemma ^^

Svar: Det fina med inredning Àr att en kan göra precis hur en vill, det Àr ens eget hem ju! Vi har dock turen (eller oturen, beror pÄ hur en ser det haha) att inte ha tillrÀckligt mÄnga möbler att fylla huset med sÄ vi blir tvugna att köpa ganska mycket grejer! DÄ kan en passa pÄ att hitta nytt!
Bunny