RECEPT: SYLTRUTOR

 
NÄgot av det somrigaste som finns enligt mig Àr kakor och bakverk. Finns ju inget mysigare Àn att sitta ute i solen och vÀrmen med iskall saft och nÄgot riktigt gott att Àta. SmÄ drömmar, en björnbÀrspaj eller vaniljglass med fÀrska jordgubbar. 

Den hÀr veckan har det blivit det hÀr bakverket jag fick sÄn galen craving pÄ, syltrutor med hallonsylt! En enkel deg bredd med hallonsylt och toppad med en form av smuldeg och lite kokosflingor. 

Receptet har jag hittat hÀr, och veganiserat genom att ersÀtta Àgget med Àppelmos! UngefÀr 1dl Àppelmos ersÀtter 1 Àgg. Jag hade i kanske 1,5 dl Àppelmos dÄ min deg blev ganska sÄ torr pÄ grund av det glutenfria mjölet. I övrigt var det hur lÀtt som helst att baka denna lilla kaka. Jag anvÀnde mig av tvÄ bakplÄtspapper som jag kavlade ut degen emellan, dÄ jag inte Àr tillrÀckligt skillad i köket att bara hÀva ut degen pÄ plÄten och trycka ut som det stod i receptet. 

Hur som helst enormt enkelt och enormt gott och tog nÀstan noll tid att göra. Ska baka nya till helgen att bjuda pÄ dÄ svÀrförÀldrarna kommer pÄ besök. 

#1 - - Anonym:

Ser sÄÄÄ gott ut!

#2 - - Anonym:

Ser sÄÄÄ gott ut!

#3 - - Dixi Wonderland:

Älskar att Gullrankan fick vara med i bilderna ;)

Svar: Min sötaste <3 haha!
Bunny

#4 - - JUNITJEJ:

SĂ„ goda de ser ut!!

Svar: Prova om du har tid, sÄ goda!
Bunny

#5 - - Mirano:

Ă…Ă„Ă„h, vad goda dem ser ut att vara!

Svar: Try itttt! :D
Bunny

#6 - - Jessica Högberg:

Dom ser jÀttegoda ut!