ATT HITTA DE PERFEKTA OMAKA STOLARNA

 
Jag har ju fÄtt för mig att jag vill ha omaka stolar runt vÄrt matsalsbord. Det Àr dock lÀttare sagt Àn gjort, för jag kan inte alls bestÀmma mig för vilken typ av stol jag vill ha! Jag har kikat pÄ Blocket och Marketplace pÄ Facebook, och Àven nu i seconhand butiker den hÀr veckan... men jag vet inte. Vad exakt letar jag efter? 

Lite av min inspiration hittar jag pÄ det hÀr Instagramkontot. 
 
Sen kom jag hem ifrÄn butikerna och tÀnkte Àsch, varför köpte jag inte bara en stol? Hur petig kan en vara? Jag tÀnker att det Àr vÀl den första stolen som kommer vara svÄrast, jag kÀnde inte att nÄgon skulle passa in, men det Àr ju det som Àr grejen med omaka stolar! Som omaka porslin med rutor, prickar, rÀnder och olika fÀrger pÄ rosorna. Det ska bara se lit hoprafsat och helt oplanerat ut, utan tanke pÄ att passa in.

HÀr Àr nÄgra stolar jag tittade pÄ i veckan: 

Jag tror i alla fall att jag har kommit fram till att jag vill ha ganska enkla pinnstolar, jag krÀver inte sÄ mycket stoppning och tyg, för dÄ slipper jag tÀnka pÄ fÀrgmatchning och att eventuellt behöva lÀra mig att klÀ om dem. Men jag vet inte, kanske stÄr den perfekta stolen framför mig en dag, och sÄ rÄkar den vara stoppad i ett fantastiskt tyg! FÄr fortsÀtta kika runt. Dessa stolar fanns pÄ de tvÄ affÀrerna jag besökte i veckan. 

Om ni har input sÄ kan ni kika hÀr pÄ bordet vi har köpt, ett stort matbord gjort i Ätervunnet gammalt trÀ. Vilken nyans/nyanser trÀet har ÄterstÄr att se dÄ vi packar upp just vÄrt bord. Men en kan vÀl sÀga att stilen pÄ bordet Àr "lantligt"? SÄ spÀnnande att fÄ packa upp det snart i alla fall! 
#1 - - Dixi Wonderland:

Vilken unik idé! Mitt tips Àr att stolen ska vara bekvÀm att sitta pÄ ;)

Svar: Hahaha sÄ smart tips! :D
Bunny

#2 - - Linnea Kinis:

Oh cool idé. Och som du sÀger, första Àr sÀkert svÄrast att börja med :)

Svar: Ja, man mÄste bara vÄga köpa en stol liksom!
Bunny

#3 - - Mirano:

Jag var ju ocksĂ„ inne pĂ„ att fixa omaka stolar till köksbordet nĂ€r vi flyttade (fast sambon gillade inte idĂ©n lika mycket som jag sĂ„ dĂ€rför blev et inte av), och jĂ€klar vad krĂ„ngligt det var att planera?! Det borde ju inte vara sĂ„ svĂ„rt kan en tycka.. Det bĂ€sta Ă€r nog att börja med att köpa en stol, sĂ„ flyter det pĂ„ bĂ€ttre sen ska du se. Är det inte lite sĂ„ det brukar vara? ^^

JĂ€ttefint bord förresten! Ångrar nĂ€stan att vi redan har ett stĂ„endes i köket, haha!