FOOD FRIDAY - FRIED TOFU


FOOOOOD FRIDAAAAAY! Vad sÀgs som att vÀcka lite liv i den kategorin igen kanske?

Jag tÀnkte börjar lite lÀtt med att tipsa om min nya obsession i matvÀg, nÀmligen friterad tofu! Det Àr superlÀtt att göra, jag hackar upp tofun i lagom stora bitar och har sedan ner dem i en lÄda, och innan jag sÀtter pÄ locket pÄ lÄdan sÄ har jag i lite potatismjöl samt ströbröd. NÀr locket Àr vÀl förslutet sÄ skakar jag runt mina tofukuber inne i lÄdan sÄ att mjöl och ströbröd fördelas jÀmnt över alla kuber!

Sedan friterar jag dem i olja pÄ stekpannan, och sÄ kan man variera bÄde kryddning och tillbehör helt som man vill! IngefÀra? Curry? Gurkmeja? Vitlök? Svartpeppa? Ris eller nudlar? ChilisÄs eller sojadressing? Morötter? Paprika? Mango? Sallad? Nötter? Frön? Koriander? Möjligheterna Àr oÀndliga! 

Min favoritkombo Àr ris med rivna morötter, paprika och salladslök, en hel del sesamfrön samt koriander. Till det en dressing pÄ soja, sesamolja, limesaft, agavesirap och pressad vitlök. YUM!
#1 - - Hemma Hos Felicia:

alltsÄ wow!! DethÀr ser sÄ himla gott ut! :D

Svar: Det Àr vÀldigt enkelt att göra, try it! :D
Bunny