TUESDAY THOUGHTS

SÄ himla fort dagarna gÄr helt plötsligt! Det kÀndes som att dagarna slÀÀÀpade sig fram i Berlin, och nu nÀr jag Àr hemma och ledig och hellre hade sett dem göra det sÄ gÄr de way to fast! Vi har kÀmpat pÄ med lÀgenheten sedan i lördags. Vi har mÄlat om sovrummet sÄ att nu hela rummet (inklusive tak) har samma vita nyans och sedan börjat packa ner och stÀda undan resten av lÀgenheten inför fotografering som ska ske pÄ torsdag! 
 

Jag Àr inte alls nöjd. Jag kÀnner mig sÄ kluven inför alla rum. Ingenting matchar eller ser bra ut. Hur har jag tÀnkt nÀr jag har köpt alla dessa saker? Varför har jag köpt alla dessa saker? Det kÀnns som att den röda trÄden inte finns... Jag lÀngtar sÄ mycket till huset och till att liksom fÄ börja om. Jag Àr trött pÄ sÄ mycket saker. PÄ sÀttet jag inreder pÄ bara för att jag alltid har gjort sÄ. SÄ mycket saker jag ska skÀnka bort och sÀlja. Bort med gammalt in med nytt!

Alla ytor har blivit dammade och organiserade. Vi har sÄllat bland alla pinaler sÄ att folk sjÀlva ska kunna fÄ en idé om vad de vill ha de olika rummen till. Vi möblerade om i köket genom att stÀlla bordet Ät andra hÄllet för att fÄ det att se större ut, varför har vi inte haft det sÄhÀr alltid? Jag plockade ner gardiner i vÄr garderob och vips blev rummet ljusare och sÄ mycket större! Vi har Àven plockat ner projektor och projektorduk frÄn vardagsrummet. Det ser lite knasigt ut med en soffa riktad mot en vÀgg utan att det finns nÄgot att titta pÄ, men men, rummet blev sÄ himla mycket större och det handlar som sagt om att visningsspekulanter ska bilda sig en egen tanke om lÀgenheten! 

Jag kÀnner mig lite lugnare Àn vad jag gjorde förra veckan. Vi har verkligen fÄtt mycket gjort. Jag har fortfarande en hel del Ängest men jag vet att mÄnga frÄgor som generar all denna Ängest kommer att bli besvarade innan veckan Àr slut. Idag ska jag fokusera pÄ de sista detaljerna, inte Ängesten. Jag ska stÀda balkongen frÄn sommarens nu döda vÀxter, samt alla övriga döda vÀxter i lÀgenheten och skriva lista pÄ vad jag ska köpa för nya imorgon. Listor Àr bra. DÀrefter ska jag bara mysa ihop mig i sÀngen med en kopp té, titta pÄ film och tillÄta mig att slappna av och strunta i allt en stund. Imorgon ska jag tillbaka till jobbet igen. 
#1 - - Annaaaanas:

Jag tycker det ser fint ut pÄ bilderna! Men jag förstÄr sÄ klart att du lÀngtar till att fÄ börja om pÄ ett nytt stÀlle ;D Det gör jag pÄ ett sÀtt ocksÄ, Àven fast jag Àlskar min lÀgenhet.

#2 - - Mirano:

Jag tycker ocksÄ det ser fint ut pÄ dina bilder, men jag förstÄr absolut hur du kÀnner och tÀnker! Sitter ju sjÀlv hÀr i en lÀgenhet som Àr inredd med pÄ bÄde det ena och det andra, helt galet egentligen, men Ä andra sidan Àr det vÀl sÄnt hÀr som gör ens hem unikt? ^^

Sen fÄr du inte glömma att du ser fler "fel" Àn vad potentiella köpare gör, eftersom du vet hur det brukar se ut och hur du egentligen vill ha det. Dem ser ju bara ett inrett och vÀlstÀdat hem liksom, if that makes any sense?