FOOD FRIDAY: THIS WEEK

Jag tÀnkte jag skulle visa lite vad jag har Àtit under veckan nu dÄ jag har haft lite mer tid hÀr hemma att lÀgga pÄ mat! Jag saknar verkligen att laga mat! SÄ, utöver granolan som jag har tjatat sÄ mycket om sÄ har jag tillagat det hÀr; 
 
En Ă€ppelpaj! Det Ă€r sĂ„ mycket Ă€pplen överallt och helt Ă€rligt, Ă€r det höst utan Ă€ppelpaj? I don't think so! HĂ€r har vi en animaliefri, glutenfri och sockerfri Ă€ppelpaj full av kanel, kardemumma och Ă€pplen förstĂ„s! Innan jag tog den ur ugnen slĂ€ngde jag pĂ„ lite lingon samt ett gĂ€ng valnötter! SÅ GOTT! 
 
NĂ€sta grej var sĂ„ fantastisk att den krĂ€vde tvĂ„ bilder. Vegansk potatisgratĂ€ng. Jag Ă€lskar potatisgratĂ€ng, men har haft bekymmer att hitta det perfekta veganska receptet dĂ„ jag gĂ€rna vill ha ost pĂ„. Men nu har jag hittat lösningen! Man river helt enkelt sin ost och rör ihop med lite lite havregrĂ€dde (typ iMat) som man lĂ„ter gosa ihop sig i en stund, och hĂ€ller över de tio sista minuterna i ugnen. KOLLA SÅ MAGISK DEN BLEV! Supergod med gröna blad och Anammas vegoschnitzel! 
 
Höstiga rÀtter som paj och gratÀng till trots, jag kan inte vara utan mina asiatiska smaker! Som de hÀr k*cklingbitarna frÄn Daiya med citrussÄs! Och sÄ sjukt gott och sÄ snabblagat! Ris? Risnudlar? BlomkÄlsris? Allt funkar! Lite grönsaker och nötter och du Àr good to go! Supergott att vÀrma dagen efter ocksÄ.