T I S D A G OCH T A N K A R

 
Jag sÄg den hÀr videon pÄ Facebook nu imorse, det Àr The Save Movement som har laddat upp den. SkÄne Pig Save Àr en del av the Save Movement och det Àr via dem vi gör alla vÄra vigiler vid Sveriges slakterier. Det kÀnns som en evighet sedan jag var pÄ mina vigiler, men nu blev det sÄ himla nÀra nÀr jag sÄg den hÀr filmen. Det gör sÄ jÀvla ont i mig. Ser ni den hÀr lilla griskultingen? De ligger pÄ ett hÄrt betonggolv pÄ kö i slakteriet, och allt den vill Àr att gosa. Tydligen sÄ somnade den till dÀr en stund.

FrĂ„gan jag stĂ€ller mig varje dag Ă€r hur kan man Ă€ta djur? Än mer, hur kan man döda dem? Är det lĂ€ttare att göra det efter deras smĂ„ kroppar har fallit ihop medvetslösa efter gasningen, Ă€r det lĂ€ttare att lĂ„tsas om att de ej Ă€r vid liv dĂ„ man skĂ€r halsen av dem? 

Idag Àr mina fina vÀnner pÄ SkÄne Pig Save Äter pÄ plats utanför slakteriet och hÄller en fredlig protest. Jag önskar jag kunde vara dÀr, Àven om jag mest önskade att det inte alls skulle behövas förstÄs. SÄ hÀr sÄg det ut senast jag var dÀr, om ni inte har sett den videon, jag kommer inte ihÄg om jag har delat den hÀr pÄ bloggen eller ej. 

Jag Àr pÄ kontoret och rÀknar earbuds, men jag Àr med dem i tanken dÀr ute i vÀrmen. Jag hoppas det gÄr bra och att de inte fÄr trÀffa sÄ mÄnga djur, det betyder att inte sÄ mÄnga dödades just idag. 
#1 - - Mirano:

MÀnniskor Àr monster, vi bara tar och tar och tar, och ger blanka fan i vem som lider pÄ grund av vÄra handlingar. Vi kan inte ens vara snÀlla mot vÄr egen art liksom. Hur blev det sÄhÀr fel?

Mvh
Bitter-Alice

Svar: Verkligen :(
Bunny