TJUVKIKA I MIN INSPIRATIONS-MAPP


Vad gör den svenska mÀnniskan allra bÀst pÄ en regnig dag i mars? LÀngtar efter, solen, vÀrmen, vÄren och sommaren förstÄs! Just jag som just nu spenderar hela mina dagar invirad i en filt, matchande mjukis-set och hÄret i en slarvig knut pÄ skallen lÀngtar allra mest efter fina dagar i fina outfits. 

Jag har under de senaste somrarna varit sÄ himla sugen pÄ den lite mer bohemiska stilen, jag satt och kikade lite i mitt arkiv nu och inser att det inte har synts sÄ jÀttemycket i mina outfits och jag tror det beror pÄ att jag inte riktigt har hittat rÀtt stil. Jag har köpt jÀttefina plagg som jag helt enkelt inte har trivts i. SÄ himla onödigt men alla de plaggen har fÄtt nya hem dÀrefter dÀr jag hoppas de blir mer uppskattade! 

I samband med flytten sÄ har jag sorterat ut en massa av mina klÀder. Redan innan Marie Kondo toppade pÄ Netflix sÄ gick jag igenom mina plagg för att se vad som kÀndes mest som jag och sorterade bort resterande för andra hands-försÀljning och sÄ vidare. Nu tror jag att jag har hittat nÄgot som jag verkligen inspireras av, och jag tÀnkte ni skulle fÄ tjuvkika lite i ett av mina Pinterestalbum; 

 
Kanske att nÄgra av er Àr förvirrade nu, vad Àr det hÀr? Det Àr sÄ ljust? Var Àr allt det svarta? Oroa er icke! Mina svarta och mörka sammetsplagg hÀnger i tryggt förvar i garderoben. DÀremot Àr jag sugen pÄ att liva upp det med den ljusaste fÀrgen av de alla, vitt. Jag vet, det Àr fortfarande ett safecard men jag har ocksÄ upptÀckt att det Àr det enda jag trivs i. De enklaste fÀrgerna av alla. 

Jag Àr sugen pÄ klÀnningar i spets och virkade blusar. Jag Àr sugen pÄ klÀder som inte sitter tight mot kroppen och som kommer göra mitt liv lite ljusare. Jag Àr sugen pÄ volanger, toffsar och boots och pÄ att damma av mina hattar. 

TÀnk sÄ mysigt att glida runt i trÀdgÄrden i sommar i en outfit likt ovan? Just den hÀr stilen Àr vÀldigt romantiserad hÀr i Europa och det Àr trÄkigt att vi inte lever i en sÄdan miljö dÀr de gör sig bÀst, men jag tror nog att vi kommer fÄ nÄgra hÀrliga sommardagar i alla fall. Jag har kört pÄ samma still sÄ lÀnge nu, samma mönster i min inredning och i mina klÀder. Jag kÀnner mig trÄkig! Nytt hus, nytt liv, nya möjligheter, right? 
#1 - - Mirano:

Jag fullkomligt Ä L S K A R den dĂ€r stilen, har suttit och drömt om den i flera Ă„r nu! Om man Ă€ndĂ„ vore miljonĂ€r, haha.. ^^

Svar: Tips, secondhand ;) Har redan köpt sju plagg för under 500kr! Ska berÀtta mer sÄ smÄningom! :D
Bunny