OM ATT TA FÖRSTA STEGET

Hej vÀnner! Tack för alla era fina ord pÄ mitt senaste inlÀgg, det kÀnns fint att ni Àr med mig och vill mitt bÀsta. Nu har det gÄtt nÄgra dagar sedan jag berÀttade om min Ängest och sÄ hÀr Àr lÀget nu.

Jag har haft mitt statusmöte pÄ jobbet igÄr och berÀttat hur lÀget Àr, och jag bara mÄste sÀga w o w vilket bemötande jag fick. Hela grejen kÀnns fortfarande sÄÄ Ängestfyllt, men det har verkligen inte med mina kollegor och chefer att göra, utan enbart för att jag har problem med Ängest. Det kÀnns verkligen som de tar mig pÄ allvar och vill försöka lösa detta pÄ bÀsta sÀtt som fungerar för alla, och det kÀnns vÀldigt skönt. Som det ser ut nu ska jag ha tvÄ fasta dagar dÄ jag jobbar pÄ kontoret, och resterande jobbar jag hemifrÄn med start nÀsta vecka. 

Det Àr ett steg att berÀtta för nÄgon annan hur man mÄr, men ett helt annat steg att sjÀlv acceptera det. DÀr sitter jag lite fast nu. Jag fÄr Ängest över att kroppen inte hanterar att vara pÄ kontoret, eller gÄ ute pÄ stan och trÀffa vÀnner just nu - för jag vill ju sÄÄÄ himla gÀrna? Men kroppen liksom freakar ur nÀr jag gör sÄna saker, hjÀrtklappning, yrsel, svettningar och andra konstiga grejer? Vissa dagar kan jag inte ens gÄ ner till affÀren utan att fÄ panik.

Hur som helst Àr det ett stort steg pÄ vÀgen. Idag kÀnner jag mig lÀttad pÄ nÄtt sÀtt. Jag har berÀttat och jag kan fortsÀtta jobba i min egen takt. Jag har ett lÀkarbesök kvar och sedan kanske jag kan börja tillfriskna igen. Jag borde ha tagit tag i detta för lÀnge sedan, men det Àr inte alltid man fattar att nÄgot Àr fel. 
 
Jag jobbar förstÄs hemifrÄn idag men idag Àr ganska sÄ lugnt sÄ jag tar en lite lÀngre paus nu. Fick för mig att titta pÄ gamla bilder eftersom Instagram just nu svÀmmar över av the 10 years challenge? What's that all about? Den hÀr bilden Àr lite yngre Àn sÄ, den Àr ungefÀr 7 Är gammal, men den Àr tagen pÄ balkongen i min första lÀgenhet jag skaffade mig hÀr i byn dÀr vi bor nu. Saknar inte den tiden men jag saknar trÀkistan jag sitter pÄ! Jag lÄnade den av mina förÀldrar... jag undrar om de har kvar den, den skulle vara en fin detalj i huset, hoho! 

I övrigt, ni ser kanske att jag har Àndrat lite pÄ min bloggdesign? Det tog sin lilla tid och det sÄg helt galet ut till en början, men Àr nog ok nu. Hur ser det ut hos er? Let me know o det Àr totally bonkers!
#1 - - Mirano:

Men hurra för förstÄende arbetskamrater och chefer! Nu hoppas jag verkligen att det löser sig snart för dig, det Àr sÄ jÀvla drygt att inte klara av att göra Àven de lÀttaste eller roligaste sakerna bara för lite (mellan eller mycket) Ängest. D:
Du klarar det hÀr <3

Din nya bloggdesign Àr för övrigt lite ovan att kolla pÄ, men jag tycker den Àr snygg! Och jag kan inte heller se nÄgot som flyter runt dÀr det inte ska vara, so it's all good ^^

Svar: Tack för din pepp alltid <3
Bunny

#2 - - Annaaaanas:

Trodde först det var nÄgot fel pÄ designen pÄ din blogg men insÄg ganska snabbt att du gjort om den haha! Snyggt! :D Kan du designa om min ocksÄ.? ;)

Som sagt sÄ Àr jag stolt över dig <3 Skönt att det har löst sig sÄ bra med jobbet och jag hoppas verkligen det kommer att underlÀtta och fÄ dig att mÄ bÀttre. Jag hoppas ju sÄ klart ocksÄ att vi kan ses snart för jag saknar dig. Men det Àr sjÀlvklart viktigare att du mÄr bÀttre först och att du orkar <3

Svar: Jag skulle egentligen bara byta header, men blogg.se har Àndrat sÄ att man mÄste ha PRO för att göra det... sÄ det blev helt bananas sÄ jag bytte till en ny stilmall och Àndrade lite fÀrger bara haha! Finns massor gratis grejer att vÀlja pÄ ocksÄ! :D
Jag saknar dig ocksÄ <3 Fattar inte vad som hÀnder och mÄste liksom komma fram till det sÄ jag vet hur jag ska hantera det.. :(
Bunny

#3 - - Anonym:

Jag tycker designen ser bra ut och funkar bra! Jag tycker att det lÄter som ett bra bemötande och ett bra första steg med tvÄ fasta. 2017 fastnade jag i samma mönster vad gÀller Ängest - den var sÄ fysiskt pÄtaglig överallt dÀr jag inte hade full kontroll. Jag jobbade inte - blev sjukskriven - men typ ICA var omöjligt. Coop var omöjligt. Restaurang var MER Àn omöjligt! Kroppen bara svimmade! Men tack och lov Àr jag tillbaka... hoppas att du ocksÄ för komma igen <3

#4 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

oj, det var jag som rÄkade skicka en anonym kommentar!

Svar: Haha ibland blir det fel!
Jag tror jag kommer tillbaka, eller jag vet att jag gör det! Man mÄste bara ta itu med vad som kan vara fel och lÀra sig hantera det <3
Bunny