OM ATT INTE ORKA MER

Idag gjorde jag verklighet av en av mina punkter i min lista över mÄl  för detta Äret. Jag sa nej. Tanken var att jag och Mr Handsome just nu skulle roadtrippa en snabbis upp till Göteborg och hÀlsa pÄ hans familj och smÄttingarna som fyller Är, men jag o r k a r inte. 

Det har varit lite tomt med uppdateringar den hÀr veckan, det har ni kanske mÀrkt. Inga vardagsinlÀgg what so ever. Jag har ingen energi till det. Jobbet och att resa till och frÄn jobbet tar för nÀrvarande all min energi och jag trivs inte alls med det, och jag kÀnner att jag inte har nÄgon energi kvar. Det Àr inte det att jag ogillar arbetet, jag ogillar att vi Àr för lite folk i teamet och att arbetsbördan Àr för tung. Dagarna dÄ jag kan arbeta hemifrÄn Àr helt ok, men just nu mÄste vi vara 100% pÄ kontoret och att resa 3 timmar om dagen tar pÄ krafterna. Jag kommer hem, lÀgger mig och reser sedan till jobbet igen. 

SÄ trots att vi bara skulle upp och ha en lugn lördag hos Mr Handsomes syster med familj sÄ kÀnner jag stress, panik och Ängest. PÄ söndag dÄ vi kommer hem ska jag jobba, och det Àr inte okej för mig. Jag kÀnner att jag inte har nÄgot liv, eller i alla fall varken ork eller tid till liv. Jag hinner inte andas och slappna av. 

PÄ tisdag ska alla vi konsulter ha ett statusmöte med vÄr kontaktperson pÄ IKEA. Jag ska samla mod till mig, och framförallt samla mina tankar sÄ jag kan tala om hur jag mÄr och kÀnner inför arbetet. Kanske blir vÄren lite ljusare? Jag ska ocksÄ kontakta min pyskolog pÄ mÄndag och boka in ett nytt möte, för jag kÀnner att jag har glömt bort allt hon lÀrde mig och det vi pratade om i höstas. Jag kan inte mÄ sÄ hÀr. 

SÄ idag sa jag nej, om Àn med en ny Ängestklump i magen, för det Àr skitjobbigt att sÀga nej till saker man egentligen vill göra, och jag stannar hemma. Mr Handsome blev jÀttestolt och tacksam över att jag sa nej, han har frÄgat mig tidigare i veckan om jag verkligen orkar följa med liksom. Jag ska passa pÄ att stÀda lite (det har inte gjorts pÄ hela detta Äret, hoho), stÀda ut julen, köra nÄgra tvÀttmaskiner samt att jobba av lite sÄ jag slipper sitta sÄ lÀnge imorgon. Jag ska ocksÄ, om jag kÀnner för det titta pÄ ett avsnitt till av en TVserie istÀllet för att dammsuga - om det Àr sÄ jag kÀnner för stunden. 
#1 - - Jessica Högberg:

duktiga du!! tycker inte du ska göra nÄt av det du sa utan passa pÄ att ta egotid med "ingenting" (möjligen serien pÄ tv) medan gubben Àr borta <3<3<3

Svar: Det var exakt det jag gjorde <3
Bunny

#2 - - Evahle - en blogg om psykisk hÀlsa:

Usch det Àr verkligen jobbigt nÀr man inte har nÄgon energi... NÀr man kÀnner sig tom

Svar: Ja... det var verkligen lĂ€ngesedan sĂ„ jag kĂ€nner mig SÅ ovan.
Bunny

#3 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Jag hoppas att du fÄr det tiotusen gÄnger bÀttre!

Svar: <3
Bunny

#4 - - Annaaaanas:

Vad stolt jag blir över dig! <3
Din hÀlsa Àr viktig och inget jobb Àr vÀrt att mÄ dÄligt eller vara stressad över!

Svar: <3 Tack för ditt stöd bÀstis <3
Bunny

#5 - - Mirano:

Det Àr sÄ himla svÄrt att sÀga nej ibland, jag Àr stolt över dig! Du och ditt mÄende mÄste ju alltid fÄ gÄ i första hand! <3

Svar: Det Ă€r verkligen SÅ svĂ„rt. Jag kĂ€nner mig sĂ„ lĂ€ttpĂ„verkad av allt, man ska vara med överallt, uppleva saker, vara social och skapa minnen - men jag orkar inte alltid? MĂ„ste man? Tycker inte det...
Bunny