SUBERNSABB KANEL GRANOLA

Hej och godmorgon! Jag fick lite kommentarer angÄende min granola sÄ jag tÀnkte dela med mig av den! Jag utgick frÄn ett recept pÄ Ica om ni vill googla fram originalet. Det Àr superlÀtt och tar typ en 30 minuter att göra!

Du behöver: 

UngefÀr 3 msk kokosolja / 1 msk agavesirap / kanel / 3 dl havregryn / 1 dl pumpafrön / 2 dl solrosfrön / 1 dl kokosflingor / valfri mÀngd tranbÀr / 1 - 2 dl krossade valnötter. 

Starta ugnen pÄ 170 grader.

Blanda alla torra ingredienser, förutom bÀren, i en bunke. SmÀlt kokosoljan ihop med agaven om den inte redan Àr smÀlt pga rumstemperatur. Blanda ihop allt tills alla smÄ frön och nötter Àr oljiga!

Sprid ut pÄ en plÄt - kom ihÄg att bÀren fortfarande inte Àr med i blandningen - och stÀll in i mitten av ugnen. SÀtt timer pÄ 10 minuter och kolla dÄ till och rör om granolan. SÀtt in pÄ 8 - 10 minuter till, hÀr fÄr man vakta lite sÄ nötterna inte blir svarta! 

Efter ungefÀr 20 minuter tar du ut plÄten frÄn ugnen, har pÄ bÀren (hÀr brukar jag ha pÄ mer kokosflingar pga fint haha) och blandar ihop i en lufttÀt behÄllare. Enjoy med naturell vÀxtyoghurt!

Â