MOODAY

Jag verkar ha snurrat in mig i en tillfÀllig period av panikÄngest just nu. Natten har varit sÄÄ extremt jobbig. Jag kunde verkligen inte sova pÄ grund av en panikattack som liksom kröp runt under huden pÄ mig. Tillslut var jag sÄ utmattad att jag egentligen bara tÀnkte att nu somnar jag och har jag tur sÄ vaknar jag igen nÀr klockan ringer. Jag kunde liksom inte andas. Hela rummet snurrade och allt var dimmigt. 

Vissa perioder Àr vÀrre Àn andra. Det finns tillfÀllen dÄ jag inte kÀnner av paniken eller inte ens Ängesten alls. Sen finns det tillfÀllen dÄ allt bara tar över. Ibland ger jobbet mig Ängest, ibland ger verkligheten mig Ängest,  ibland ger livet i sig sjÀlv mig Ängest. Jag Àr ju ocksÄ vÀldigt destruktiv som dessutom engagerar mig i sÄ mycket saker som ger mig Ängest. Mitt facebook och Instagram flöde exploderar ju av Ängest. Det finns sÄ mycket som ger mig Ängest och som jag pÄverkas av varje dag. DjurrÀtt och feminism. Saker som Àr sÄ extremt jÀvla viktiga och som man mÄste engagera sig i. Oftast Àr jag mest bara arg, men Ängesten smyger ju alltid dÀr bakom. 
 
 Imorse dÄ jag vaknade kÀnde jag mig fortfarande sÄ dÀr yr och utan luft. Som tur var hade jag plockat ihop dagens outfit redan igÄr sÄ det var ju bara att kliva i klÀnningen och strumpbrallorna. Det lÀttade lite senare nÀr jag började snurra upp frisyren, det krÀvdes lite koncentration om man sÀger sÄ. Sedan gick jag med Mr Handsome till bussen och hade sedan 90-tals disco hela vÀgen till jobbet. Det kan bli en bra dag i alla fall!

Sorry för sjukt Àrligt och kanske lite deppigt inlÀgg. SÄ Àr det ibland!
#1 - - Batman:

Du Àr den starkaste jag vet <3
Att ha alla utmaningar du har och ÀndÄ trucka pÄ och ta för sig av livet, det goda med det onda + en ambition att faktiskt förbÀttra nÄgot, sÄ galet imponerande och inspirerande <3

Svar: Älskling <3
Bunny

#2 - - Annaaaanas:

Det gör ont i mig att se dig mÄ sÄ dÄligt. Men tÀnk pÄ att du Àr en otroligt stark tjej och en stor förebild för mig! <3

Svar: Fina du <3
Bunny

#3 - - Mirano:

<3 <3 <3