FOOD FRIDAY: MIDSOMMARMAT

Snart Ă€r det midsommar! Är ni redo? Ska ni fira? Jag vet Ă€nnu inte om jag ska fira med midsommarmat och hela kalaset, men om jag ska det sĂ„ tĂ€nkte jag defenitivt laga de hĂ€r gröna bollarna! Dagens Food Friday blir en favorit i repris pĂ„ mitt nĂ€st bĂ€sta midsommarrecept!

Det hÀr gröna bollarna Àr sÄ lÀtta att göra och de blir hur goda som helst, j ag Àlskar att de blir syrliga av limesaften och tycker att dillen passar sÄ bra pÄ midsommarbordet men det gÄr sÀkert att modifiera lite som man vill. Kanske skippa lime och dill och köra enbart grÀslök och lök kanske? Hel receptet hittar ni i lÀnken ovan! 


Det Àr sÄklart godast att servera nypotatis, lite iFraiche, en hel drös med rÀdisor och ytterligare en nÀve grÀslök till - men tycker att de funkar jÀttegott Àven till kanske klyftpotatis eller varför inte pasta? Helt beroende pÄ vad man Àter till midsommar och tiden runt midsommar. 

Men vilket Àr mitt absolut bÀsta midsommar recept dÄ, tÀnker ni nu! Det Àr min potatistÄrta som ni kan skymta hÀr under den orangea tÄngkaviaren! Skulle ni vilja ha receptet pÄ den? Jag tror inte att jag har delat det hÀr pÄ bloggen förut... Skriv en kommentar bara sÄ slÀnge jag upp det nÀsta vecka i sÄ fall!

Vad Àr ert bÀsta (veganska) midsommarmats-tips? 
#1 - - Annaaaanas:

Jaa, jag skulle vilja ha receptet :D

Svar: DÄ ska jag se till och slÀnga upp det hÀr i veckan! :D
Bunny