ATT INTE KUNNA ANDAS

Den senaste tiden har jag haft sÄn extrem Ängest pÄ morgonen. Bara pÄ veckodagarna, men ÀndÄ. Det Àr ÀndÄ fem för mÄnga dagar varje vecka. Jag förstÄr inte varför. Det bara dök upp en dag för nÄgra veckor sedan och nu hÀnger det liksom med varje morgon för att man stressar upp sig inför det hela hela hela tiden. Oftast hÀnger det kvar flera timmar in pÄ dagen och försvinner först runt lunchtid, om det ens försvinner. 

Jag kan liksom inte andas. Eller jag kan andas, men ni som har Ă„ngest och panikĂ„ngest ni förstĂ„r sĂ€kert kĂ€nslan av att man inte kan andas liksom. Jag förstĂ„r inte varför det verkar vara sĂ„ jobbrelaterat dessutom. Det tĂ€r verkligen pĂ„ mig just nu och jag har liksom ingen lust att vara hĂ€r. Har ingen ork att gĂ„ och trĂ€na eller egentligen hitta pĂ„ saker för jag Ă€r sĂ„ matt nĂ€r dagen börjar ta slut. Är det nĂ„gon som har tips pĂ„ hur man tar sig ur sĂ„n hĂ€r tillfĂ€llig miljöÄngest? 

Klistrar pÄ ett leende och lÄtsas som ingenting. Det Àr typ det enda som hjÀlper. MÄste röra mig hela tiden och inte sitta still och kÀnna, som HSP sÄ kÀnner jag typ varenda cell som rör sig i min kropp och jag tror att det Àr en stor bidragande faktor, allting kÀnns sÄ obehagligt. OverkligehtskÀnslor och att inte kunna andas. Inte tio poÀng precis.

SÄ kÀnner jag idag. 
#1 - - Abra:

Du kanske behöver en paus frÄn rutinerna. Passar bra nÀr det Àr semestertider. Jag blev sÀmre och sÀmre nÀr jag började mÄ sÀmre, av att gÄ upp tidigt, Äka till jobbet, varje dag. Kanske ta semester, jobba pÄ Ängest och komma tillbaka med riktiga uppladdade batteri.

Svar: Kan vara sÄ? Min semester Àr inte förrÀn i Juli.. hoppas verkligen det gÄr över tills dess... :(
Bunny

#2 - - Mirano:

Min gissning Àr att det har och göra med flytten som du har pratat om, blandat med att det Àr sommar och fint utomhus medan du mÄste sitta inne och jobba hela dagarna. Jag tror faktiskt att det enda som hjÀlper Àr tid att verkligen vÀnja dig vid den nya miljön samt en vÀlförtjÀnt semester!

Försök Àven att gÄ till gymmet ÀndÄ, gosa extra mycket med kaninerna och passa pÄ att suga upp sÄ mycket solsken du bara kan! Jag upplever i alla fall att det hÀr Àr saker som brukar fungera nÀr Ängesten slÄr till.

Jag hoppas det gÄr över snart! <3

Svar: Ja, det kan vara svallvÄgor av den stress som jag befunnit mig en tid nu. Utan egentligen kÀnna mig stressad? Men det Àr klart att det kan sÀtta sig fysiskt ÀndÄ liksom...
<3 Mycket bra förslag, jag ska göra mitt bÀsta!
Bunny

#3 - - Linda:

Det kan ocksÄ bero pÄ vitaminbrist.

Svar: Mina vitamin och mineralvĂ€rden Ă€r perfekta, men tack för omtanken 😍
Bunny

#4 - - Annaaaanas:

HÄller med nÄgra av de ovanstÄende, kanske en vÀlförtjÀnt semester dÀr du fÄr komma bort ett tag och ta det lugnt kan hjÀlpa :)
Men jag önskade verkligen att jag bara kunde knÀppa med mina fingrar sÄ försvann all din Ängest! <3

Svar: <3 Bara tvÄ veckor till semestern <3
Bunny