COOL BUNNIES

Jag Àr sÄ glad över att mina kaniner Àntligen har listat ut vad det kalla och fyrkantiga blocket som ligger pÄ golvet i hallen Àr till för - att kyla ner sig. Jag har verkligen haft panikkÀnslor för alla djur denna sommaren. Djur inomhus och djur utomhus. Mina djur, andras djur och vilda djur! TÀnk att vara klÀdd i pÀls och inte kunna reglera sin kroppsvÀrme sÄ som vi mÀnniskor kan! TÀnk sÄ varma vi Àr hela tiden... 

SÄ vi har ett gÀng kylklampar som vi byter ut under dygnets timmar och lindar in i en liten kökshanduk. Till en början fattade de ingenting och ar totalt ointresserade. Jag kilade ner kylklampar mellan trÀramen och toalettlÄdan i deras höbox sÄ den höll sig sval nÀr de sitter dÀr och kÀkar i alla fall. Men nu, nu floppas det fullt friskt pÄ och bredvid kylklamparna. Wookis sitter ofta bara med framtassarna pÄ blocken nÀr han spanar och kollar lÀget! 


(frÄgan Àr dock hur mycket det hjÀlper nÀr den fluffigaste kaninen sÀtter sig pÄ den minsta kaninen, men men man kan inte begÀra hur mycket som helst av de hÀr tvÄ!)

Det Àr absolut inte överdrivet varmt i lÀgenheten, alla fönster (förutom tvÄ som alltid stÄr i skugga, pga ingen ventilation) Àr stÀngda och nedrullade hela dagarna sÄ det Àr helt ok temperatur inne, men kaniner ska inte hÄllas i för hög temperatur, och att de har listat ut hur de kyler ner sig utöver att doppa öronen i vattenskÄlen kÀnns tryggt! Nu ÄterstÄr bara att fÄnga in den lilla loppan och klippa hennes klor, men det Àr en helt annan historia... 
#1 - - ajlimullersandvik.blogg.se:

Men jisses, sÄ smart lösning och sÄ bra att de fattar grejen!

#2 - - Svatantrya :

Jag Ă€r SÅ glad att vĂ„r lĂ€genhet Ă€r sval och skön till större delen! Har ju dock försökt lĂ€ra Gunnar den lilla fjanten att dricka ur skĂ„l - har hittills mest slutat med vattenkrig... Och gĂ€llande klorna - kör du ocksĂ„ burrito-style med dina? Gunnar har Ă€ntligen gillat lĂ€get och förstĂ„tt att det gĂ„r snabbare om han bara hĂ„ller sig stilla i handduken och inte sparkar ut mina (eller sina egna) framtĂ€nder. Haha.

#3 - - Svatantrya :

Jag Ă€r SÅ glad att vĂ„r lĂ€genhet Ă€r sval och skön till större delen! Har ju dock försökt lĂ€ra Gunnar den lilla fjanten att dricka ur skĂ„l - har hittills mest slutat med vattenkrig... Och gĂ€llande klorna - kör du ocksĂ„ burrito-style med dina? Gunnar har Ă€ntligen gillat lĂ€get och förstĂ„tt att det gĂ„r snabbare om han bara hĂ„ller sig stilla i handduken och inte sparkar ut mina (eller sina egna) framtĂ€nder. Haha.

Svar: Hahaha assÄ Gunnar Àr en sÄn fighter!! :'D Burrito style gÄr fett bort hÀr, det funkar bara hos veterinÀren dÄ de Àr lite i chock och inte vÄgar röra sig :( NÀ det blir lite slagsmÄl hÀr men alla Àr nöjda nÀr det Àr klart, haha!
Bunny