VÄDER OCH SÅNT

Sitter hÀr och svettas i Berlin och lÀser tusen blogginlÀgg frÄn er dÀr hemma om "höstdrömmar" och "höstmode" och "hej hej september och hösten!" kind of stuff. Det Àr ju bara den andra september, det Àr ju minst en mÄnad kvar till höst! Blir helt stressad hÀr i Berlin dÀr det fortfarande Àr 25 grader varmt liksom. Jag Àr inte klar med sommaren ok! 

Jag Ă€lskar sommaren, vĂ„ren och hösten. SĂ„ besviken pĂ„ Ă„rets sommar, den har varit obefintlig i SkĂ„ne. Eller okej, den kunde varit bĂ€ttre, i alla fall. Hösten Ă€r ju sĂ„klart absolut bĂ€st! Älskar att man bĂ„de fĂ„r solsken och mörker. Det bĂ€sta jag vet Ă€r att gĂ„ till och frĂ„n jobbet i mörker! TĂ€nda lampor och ljus pĂ„ kvĂ€llarna, men Ă€ndĂ„ fĂ„nga solen pĂ„ dagen. Ah ni vet, höst!
 

NÀr jag ÀndÄ pratar om vÀder och Ärstider sÄ vill jag bara sÀga en annan sak. HÀndelserna i Texas och syd Asien gör mig tokig. Det Àr sÄ himla sjuk. SÄ hemskt. Jag har hört sÄ himla mycket om det nu varje morgon dÄ jag slÄr pÄ BBC för att vakna till. Ser översvÀmningarna hela tiden och hör dödsiffrorna om och om igen. Om inte Trump förstÄr att det hÀr Àr pÄ grund av klimatet sÄ lÀmnar jag den hÀr planeten.

Önskar jag kunde vara dĂ€r och hjĂ€lpa. Stackars alla mĂ€nniskor, stackars alla djur. Alla hem som Ă€r förstörda och folk som dör. Kan inte hantera det. SĂ„ jĂ€vla jĂ€vla hemskt. 

Okej, sĂ„ det hĂ€r blev ju ett sjukt fantastiskt och icke rörigt inlĂ€gg! Behövde bara fĂ„ det ur systemet.Â