DJURENS DAG

Idag Àr det World Animal Day. Och kanelbullens dag. Det krÀvs inte rocket sience för att lista ut vilken som Àr mest uppmÀrksammad eller mest populÀr. SjÀlv tÀnker jag inte Àta en endaste kanelbulle, jag Àter aldrig nÄgot sÄdant pÄ alla matdagar det finns; socker hit och socker dit. Ingen kanelbulle för mig! För att inte heller prata om hur illa djuren behandlas för att tillslut bli en del av en kanelbulle? Nej tack. 

Jag sprang pÄ den hÀr sidan, och om det Àr nÄgon av er dÀrute som har funderat pÄ att Àta mer vego eller kanske enbart men inte vet hur ni ska börja, sÄ ser denna sida sÄ sjukt smart ut, hÀr Àr massor med enkla tips! Det mesta animaliska produkter finns att ersÀtta med vÀxtprodukter. Det enda jag inte har hittat samt saknar ibland Àr fetaost. Vet att Àven det ska gÄ och fÄ till med tofu och olika smaksÀttare men har aldrig provat. 

Hur som helst - prova vego! I alla fall idag, för djuren ❀
#1 - - Abra:

❀❀ Yaaas!