VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ÅNGEST?

Nu tÀnker ni kanske vadÄ vad Àr det för fel pÄ Ängest? Det finns ju massvis med fel med Ängest! Och ja, det Àr exakt det jag vill sÀga med detta inlÀgget.

Varje gÄng jag har har kommit över ett nytt hinder i mitt liv blir jag sÄdÀr löjligt stolt över mig sjÀlv
. Klarar jag detta klarar jag vad som helst, typ! Jag har vÀxt sÄ himla mycket i mig sjÀlv de senaste tvÄ Ären, jag har varit med om sÄ mycket och jag har lÀrt mig hantera min stress och min Ängest pÄ helt nya sÀtt. Helt av mig sjÀlv. Det mÄste man fÄ vara stolt över.

Tillexempel Àr mina jobbresor en sak som jag för bara nÄgra Är sedan snabbt satte ner foten för. Aldrig att jag skulle kunna sÀtta mig pÄ ett flyg och sedan stanna borta i dessutom mer Àn tvÄ veckor! Helt sjÀlv!! SÄ rÀdd för att flyga, sÄ rÀdd för att vara sjÀlv, sÄ rÀdd för att vara pÄ okÀnd mark. TÀnk om nÄgot hÀnder. TÀnk om jag fÄr en panikattack, tÀnk om mina pengar tar slut, tÀnk om flyget stÀlls in! TÀnk om tÀnk om tÀnk om!

Men sÄ bara gjorde jag det, en kall februaridag förra Äret. Ombord klev jag pÄ en tre timmar lÄng flygresa till en stad jag aldrig varit i med en galen kines som jag knappt ens kÀnde. Jag hade sÄ mycket Ängest, sÄ mycket resfeber och jag var sÄ rÀdd. Jag och min kollega bodde pÄ tvÄ olika hotell med tjugo / trettio minuters resvÀg mellan oss och jag bodde mitt i centrum. Spenderade första natten klarvaken grÄtandes och lyssnandes pÄ alla hysteriska polisbilar ute pÄ gatan nedanför. 

Men det visade sig bli the time of my life, som man brukar sÀga! KÀnslan jag hade dÄ jag kom hem frÄn den hÀr resan gÄr knappt att beskriva. Jag trodde att jag skulle explodera av stolthet. Jag gick som pÄ smÄ moln en evighet efter detta, helt upplyft av mig sjÀlv, hur glad jag var över att jag Äkt och pÄ hur kul vi hade haft! 

Resan till Barcelona följdes av en resa till Berlin. Jag klarade det med. DÀrefter klarade jag en bukoperation. Och ytterligare en efter det dÄ jag fick mitt cancerbesked, innan det Äterigen var dags för att resa till Barcelona. Jag klarade av en hektisk men rolig semestervecka i London med min sambo innan vi delad pÄ oss och jag flög till Stockholm för att stÄ sida vid sida med mina största idoler, det mest magiska som jag aldrig nÄgonsin ens kunde drömma om att fÄ uppleva. Dagen efter klarade jag mig Àven igenom terrorattacken i Stockholm.
 
Att befinna sig i större folksamlingar efter terrorattacken den 7 april i Är blev plötsligt Ànnu svÄrare. Nu Àr mitt liv slut tÀnkte jag. Aldrig mer kommer jag vÄga gÄ pÄ konserter, Äka pÄ mina jobbevent eller ens stÀlla mig pÄ tÄgstationen. Mardrömmarna dÀrefter var inte att leka med, upplevelsen var vÀrre Àn att fÄ mitt cancerbesked. Jag hade en gnagande Ängest under hela min vistelse i Berlin tidigare i somras som sedan byttes ut av bubblor av glÀdje dÄ jag kom hem. Jag kÀnde mig sÄ modig! Samma Ängest grodde Àven under min senaste resa nu för nÄgon vecka sedan, och samma stolthet bubblade upp dÄ jag kom hem. Jag gjorde det! 
 

Och nu. Nu sitter jag hÀr med stressmonster som slÄss och ÄngestrÄttor som gnager i magen dÄ jag ska Äka till Las Vegas. Allting börjar om pÄ nytt. Ny resa, ny stad och ny kollega. Och dÄ kommer jag till min poÀng med det hÀr lÄnga och dramatiska inlÀgget, varför lÀr man sig aldrig? Vad Àr det för fel pÄ Ängest? Jag vet ju att jag klarar detta. Jag vet jag vet jag vet att jag klarar detta. Jag har utsatt mig sjÀlv för mina största rÀdslor sÄ mÄnga gÄnger men ÀndÄ har jag panik just nu. Varför har jag panik och Ängest inför det hÀr? Det kommer ju bli fantastiskt, eller hur?

Jag förvÀntar mig inget svar pÄ det hÀr.. jag behövde bara skriva av mig. Tankar uppskattas sÄklart!
#1 - - Mirano:

Ångest Ă€r tamigtusan bland det vĂ€rsta som finns, och det Ă€r ju sĂ€llan logiskt hur det fungerar ocksĂ„. Det enda man kan göra för att slĂ„ss mot Ă„ngesten Ă€r ju att stĂ€lla sig upp, se den i vitögat och skrika 'Fuck you!', och sedan bara göra den dĂ€r grejen i alla fall.

Jag tycker hursomhelst att du har varit jÀtteduktig som har klarat av att resa runt sÄ mycket som du har gjort nu, och sjÀlvklart kommer det gÄ bra Àven nÀr du reser till Las Vegas (vilket för övrigt Àr hur coolt som helst)!

Svar: Fast alltsĂ„, se bara hur det gick för Will i Stranger Things? Eller du kanske inte tittar pĂ„ det? haha. Åh. ÄckelĂ„ngest!!
❀❀❀
Bunny

#2 - - Abra:

DU ÄR JU BÄST! DĂ€rför klarade du allt det. Du Ă€r sĂ„ stark!!

Svar: Fina du ❀
Bunny

#3 - - Batman:

So proud of you <3

Svar: ❀
Bunny

#4 - - Mirano:

Svar: Vi har ett avsnitt kvar av sÀsong 2 - no spoilers pls haha! :D

#5 - - Annaaaanas:

Stolt över dig min bĂ€stis đŸ–€

Svar: ❀
Bunny