TIPS: HÖSTMYS

Bunnys bÀsta tips för att göra hösten/vintern varm och mysig istÀllet för kall och dyster!

Jag har förstÄt att folk
 inte Àr sÄ glada för hösten, vintern och mörkret? Jag förstÄr, men jag förstÄr ÀndÄ inte. Jag Àlskar det verkligen. Lugnet som bara brer ut sig över hela vÀrlden. Det Àr mörkt pÄ morgonen och pÄ kvÀllen och nÀstan ingen Àr ute och rör sig nÄgonsin. Inga störande grannar utanför fönstret eller gapiga gÀng vid busshÄllplatserna. Det luktar sÄ gott av kryddor i alla butiker och det glittrar sÄ fint med alla ljusslingor pÄ alla balkonger.

Jag fokuserar bara pÄ det jag tycker Àr fint. Ser fram emot MusikhjÀlpen som jag vet kommer skÀnka vÀrme och glÀdje under en veckas tid. Jag planerar in nÄgot att se fram emot varje helg; biobesök, middag med vÀnner, en liten fest, kika pÄ julskyltning och sÄ vidare. Jag köper fina ytterklÀder men om jag i alla fall skulle frysa dÄ jag stÄr och vÀntar pÄ bussen sÄ tittar jag istÀllet pÄ alla vÀrmande ljus i lÀgenhetsfönsterna och julbelysningen ute pÄ gatorna. Allting glittar sÄ fint nÀr det Àr mörkt! Men om man nu ÀndÄ inte faller för allt detta sÄ kan man tÀnka pÄ detta:

🎃 Investera i överdrivet mycket levande ljus! Fyll rummet med de i olika smĂ„ ljusgrupper. Det leverar bĂ„de vĂ€rme samt mysiga smĂ„ ljuspunkter!

🎃 NĂ€r regnet hĂ€rjar utanför fönstret pĂ„ din lediga dag, snurra in dig i en filt i soffan och kör ett seriemarathon pĂ„ den dĂ€r serien du sĂ„ lĂ€nge velat se men aldrig fĂ„tt tid till!

🎃 Prova nya recept! Middagar, frukost eller kakor? Spelar ingen roll! Hemmet blir ju sĂ„ mycket mysigare med vĂ€rmen frĂ„n spisen och doften av nylagat! Och ingen blir sĂ„ glad som dina kollegor pĂ„ jobbet om du bjuder pĂ„ fika en trött eftermiddag. 
 
🎃 Passa pĂ„ att gĂ„ ut och promenera de fĂ„ dagarna solen tittar fram! För mig gör det sĂ„n himla skillnad, speciellt eftersom jag spenderar 45 timmar i veckan i en kĂ€llare under dagstid. 
 
🎃 Se minst en skrĂ€ckfilm varje helg, hoho! Kura ihop dig under filten med sambon, katten eller syrran och kasta ut precis alla popcorn över golvet i ren skrĂ€ck.
 
🎃 Spendera en kvĂ€ll och pyssla ihop dina egna julkort! Gör individuella och personliga eller ett gĂ€ng likadana. SĂ„ himla kul, mysigt och alltid uppskattat!
 
🎃 Vira in hela ditt hem i sprakande ljusslingor! Mer ljus till folket! 
 
🎃 Smygstarta med julfilmerna! Vi vet alla att det finns alldeless för mĂ„nga vĂ€rda att se för att de ens ska fĂ„ plats i December mĂ„nad. 

🎃 Möblera om hemma! Du har Ă€ndĂ„ massor med tid att spendera inomhus! Möblera om vardagsrummet eller mĂ„la om. Jag Ă€r riktigt sugen pĂ„ att fixa vĂ„r hall! 

Har ni nÄgra fler tips? Andra tips? BÀttre tips som jag helt missat? Hit me!
#1 - - Rebecca Adnell:

Jag Àr helt pÄ din sida - jag Àlskar hösten och mörkret!

Svar: Jaaaa ❀ ❀ ❀
Bunny