MULTIVITAMIN FÖR VEGETARIANER

SÄ jag började fundera pÄ om min hÀngighet (Àr det ett ord?) kunde bero pÄ att jag inte har fÄtt i mig nÄtt extra D-vitamin pÄ nÄgra mÄnader nu. Jag brukade dricka solljusté frÄn Friggs som innehÄller en boost av D-vitamin men det tog slut i somras och jag har sedan dess inte kunna hitta det. D-vitamin lagras ett tag i kroppen och det Àr nog dÀrför jag först nu saknar det liksom. Eftersom jag Àr en liten kÀllarvarelse och knappt ser solen pÄ sommaren sÄ tar mitt D-vitamin lager slut vÀldigt fort. För vanliga normala mÀnniskor tar det slut i Januari/Februari nÄgon gÄng. 

SÄ jag knallade in pÄ Apoteket för att köpa vego D-vitamin hÀromdagen! Och hittade ett Multivitamintillskott! Varför inte tÀnkte jag, det innehÄller jÀttemycket bra grejer. B-vitaminer Àr jag bra pÄ att fÄ i mig, men magnesium och zink och sÄ vidare Àr jag lite sÀmre med. Nu har jag en burk pÄ jobbet och en hemma eftersom man ska ta tvÄ tabletter om dagen i samband med mÄltid. Jag valde frukost och kvÀllsmat!

 
#1 - - Annaaaanas:

SÄn kanske jag ocksÄ borde Àta ^^

Svar: Det skadar ju inte att prova. Alla behöver vitaminer och mineraler ^^
Bunny