L Ö R D A G

Åh hallĂ„ hej! Hur Ă€r er lördag? Min Ă€r superfin! Först och frĂ€mst för att det var SÅ mysigt igĂ„r! Att sitta i en stor konsertsal med en live orkester framför en och titta pĂ„ vĂ€rldens bĂ€staste och mysigaste film; Harry Potter och De Vises Sten. Jag Ă€r sĂ„ himla imponerad av symfoniorkestrar, alltid varje gĂ„ng vi gĂ„r och lyssnar pĂ„ en, men det hĂ€r alltsĂ„. Mindblown. Det var verkligen ett nytt sĂ€tt att ta sig in i filmen. 

Vid vissa tillfÀllen glömde man helt bort att musiken spelades live. Vid vissa tillfÀllen sögs man istÀllet helt in i livemusiken och kunde inte ta ögonen frÄn orkestern. Vi satt ganska lÄngt fram och nÀr det blev riktigt dramatiskt kunde man kÀnna musiken vibrera i en. Det var en fantastisk upplevelse, om ni uppskattar filmmusik och fÄr chansen att göra nÄgot liknande, do it!

Och idag vaknade vi upp till regn. Bara det Àr ju ganska mysigt en lördag. Tycker jag i alla fall, kanske inte Mr Handsome som skulle ut och springa men just nu Àr det uppehÄll sÄ det blev nog bra i alla fall. 

Vi började morgonen med levande ljus och frukost till lite serier, och sedan har jag mÄla kaninmöblen en gÄng till innan vi for ivÀg för veckohandling. IkvÀll blire vegonachos till middag, tjoho! Men innan dess ska jag dricka upp mitt té och sen ska jag hoppa i mina boots och kliva ombord pÄ bussen in till stan, det Àr dags för en fika med Lillasyster!