MY BEST FRIEND

Åh idag Ă€r ingen bra dag. Ingen bra mĂ„ndag och ingen bra start pĂ„ veckan! Idag har vi bokat en veterinĂ€rtid till lillkillen för han ska kastreras. Jag vill börja med att sĂ€ga att det Ă€r ett beslut som jag önskade att förra Ă€garen tagit hand om sĂ„ att vi skulle slippa, men nu Ă€r det inte sĂ„. Jag som vegetarian/vegan/djurĂ€lskare/whatever önskar göra sĂ„ lite pĂ„verkan pĂ„ kaninens lilla liv som möjligt och önskar jag skulle slippa göra nĂ„got som inte skulle ske naturligt för honom. Wookie mĂ„r dĂ„ligt av stressen av att vara sĂ„ himla superbrunstig som han Ă€r just nu och inte fĂ„ utlopp för det, och det hĂ€r kommer att pĂ„gĂ„ hela vĂ„ren sommaren och fram till hösten. Det blir svĂ„rt för oss att ta hand om honom. VeterinĂ€ren tyckte ocksĂ„ att ska vi inte avla pĂ„ honom sĂ„ Ă€r det bĂ€st att knipsa för att han ska fĂ„ ett sĂ„ lungt och lĂ„ngt liv som möjligt. För mycket stress tĂ€r pĂ„ en liten kaninkropp.
 
Men sÄ slutade han Àta igÄr? Jag har inte sett honom Àta sedan frukosten och höet Àr orört, samt att kaninen Àr orörlig. Han har bara legat dÀr pÄ sin lilla sÀng i hopkurad potatispose sedan jag la mig igÄrkvÀll. Inte ett gott tecken. SÄ nu Àr han inksriven hos kanindoktorn för att kolla magen istÀllet. OcksÄ supernervöst. Utan fungerande mage ingen fungerande kanin. HÄll tummarna för allt gÄr bra för min lilla fluffbebis? <3
#1 - - Annaaaanas:

Åh nej stackars Wookie!! Hoppas han blir bĂ€ttre snart! Massa kramar!

Svar: <3
Bunny

#2 - - Mirano:

Ă…Ă„h, jag hoppas att det inte Ă€r nĂ„got för allvarligt! :(

Svar: SÄ himla svÄrt att sÀga, man förstÄr ju sÀllan hur det ligger till nÀr man bara fÄr massa konstiga namn pÄ prover och sjukdommar i telefon :o
Bunny

#3 - - Svatantrya :

Vad trist att han blir sÄ pÄverkad. Gunnar har sina bollar kvar men han visar inga tecken pÄ att förstÄ vad han ska ha dem till haha

Svar: Nej det verkar vara jÀtte olika? Han Àr verkligen sÄÄ stirrig och kan inte lÄta vÄra ben och armar vara ifred, om man sÀger sÄ :(
Bunny