DATE NIGHT: SUSHI OCH OPERA

VÄr datenight igÄr var inte en av vÄra bÀttre tycker jag. Helt Àrligt alltsÄ, opera? What's the point even haha. FörestÀllningen fÄr 2 av 5 bananer av mig. Och dÄ rÀknar jag bara in första akten för dÄ kÀndes det Ätminstonde som att bÄde skÄdespelarna och publiken tyckte det var kul. Andra akten var ett stort frÄgetecken. Och sen hakar jag sÄ vÀldigt lÀtt upp mig pÄ att opera Àr att sjungprata, fast utan melodi liksom? Det Àr ingen hÀrlig rytm i "sÄngerna" nÀr det faktiskt inte Àr en sÄngakt. Tycker jag! Operakaffeét hade i alla fall en jÀttegod ekologisk rabarberlÀsk! Gud vad jag Àr sugen pÄ rabarberpaj, kanske bÀsta av alla pajer? 

Sushistunden (alltsĂ„ omg vi Ă„t kanske femton bitar var?) var sĂ„Ă„ nice och efterlĂ€ngtad, och promenaden till teatern var lite smĂ„somrig och mysig i alla fall, sĂ„ totalt fĂ„r datenighten i alla fall 4 av 5 bananer. NĂ€r vi nu Ă€ndĂ„ Ă€r igĂ„ng och betygsĂ€tter saker.Â