ANGER MANAGEMENT NEEDED

Hur kan man inte lÄta bli att vara arg hela tiden, tÀnker jag ibland. Okej dÄ, ganska ofta dÄ. The state of the world gör mig galen oftast. Det finns ju saker att bli arg över precis överallt! Bara imorse möttes jag av de hÀr tre nyheterna pÄ den lilla TVskÀrmen pÄ bussen till exempel:

En kyrkogÄrd i Helsingborg har vandaliserats och ett 50-tal gravstenar har vÀlts, minneslunden har blivit förstörd och lyktor och gravdekorationer har kastats mot kyrkan. Varför dÄ?! Varför dÄÄÄ?
 
Patienter som behöver lĂ„na hjĂ€lpmedel efter lĂ€karbesök och som sedan inte lĂ€mnas tillbaka. Det rör sig om kryckor och rullstolar som folk glömmer (hur kan man glömma en rullstol!?) att lĂ€mna tillbaka till sjukhuset, eller varför inte det hĂ€r dĂ„, medvetet sĂ€ljer vidare pĂ„ nĂ€tet. Är det konstigt att sjukhusen inte har nĂ„gra försörjningsmedel dĂ„ pengarna gĂ„r till att köpa nya rullstolar?

Fotbollspelare som tjÀnar sÄ sjuka mÀngder med pengar för att springa runt och sparka pÄ en boll hela livet och dessutom har mage att fuska med sina pengar? Och vad vÀrre Àr, nÀr de sedan döms till fÀngelsestraff sÄ slipper de sitta av tiden? 
 
Jag blir sĂ„ himla lĂ€tt provocerad av sĂ„ himla mycket haha, men jag kan inte hĂ„lla mig. Det finns sĂ„ mycket dumma mĂ€nniskor hĂ€r i vĂ€rlden. Det Ă€r ju inte konstigt att det finns elĂ€nde, orĂ€ttvisor och krig nĂ€r folk beter sig sĂ„ hĂ€r. Sorry for my rant haha, behövde bara ha det ur systemet! Jag Ă€r glad oftast! Ibland i alla fall.Â