ALMOST NO MAKE UP

Idag gick jag till jobbet utan smink! Okej nej jag ljög. Jag gick till jobbet med ögonbryn, fransar lite concealer pÄ vÀl valda stÀllen och lite puder, helt enkelt för att jag inte har nÄgra ögonbryn och jag tycker lÄnga fransar Àr vackra och pigga. Men i alla fall ingen foundation! Jag antar att det Àr för att foundation tar upp sÄ mycket yta som det gör att man kÀnner sig helt nude utan det? Liksom sminklös?

Jag brukar alltid göra ett helt ansikte dĂ„ jag ska till jobbet. JĂ€mt jĂ€mt jĂ€mt. NĂ€r klockan Ă€r tvĂ„ pĂ„ eftermiddagen sĂ„ ser man ju Ă€ndĂ„ nĂ€stan vĂ€rre ut Ă€n man gjorde utan smink? Jag vill verkligen lĂ€ra mig och gĂ„ med bara kinder pĂ„ jobbet. Strunta i mina Ă€rr och finnar. Jag önskar det vore lĂ€tt men det Ă€r det verkligen inte. Jag har sĂ„dan enorm Ă„ngest över att jag fortfarande har SÅ mycket problem med acne. 

Men idag passade jag pÄ. Det Àr bara jag och en annan pÄ kontoret och vi kommer i princip bara se varandra vid lunch. En mjukstart liksom. Varför Àr det hÀr med smink sÄ himla viktigt? HÀlften av jordens befolkning (dvs mÀn) kan se ut hur de vill i ansiktet, men tjejer kan inte? Eller Àr det bara jag som uppfattar vÀrlden sÄ? 

Jag kÀnner spontant att det kommer vara en mycket mer speciell grej att sminka sig lite extra vid fest och speciella tillfÀllen, Àn att se likadan ut hela tiden, överallt. Jag har tÀnkt pÄ det hÀr sÄ mycket nu sedan jag började vlogga och hÀnga pÄ youtube och jag Àlskar verkligen hur allt Àr okej dÀr! Hur man Àr utan smink ena stunden och sedan super fabolous nÀsta stund, och det Àr bara sÄ det Àr. Men kanske Àr det lÀttare dÀr eftersom man inte stÄr öga mot öga med den som man pratar med? 

Hur gör ni? 

#1 - - Abra/Terese:

Jag tycker man ska göra sÄ som man mÄr bÀst av. Jag har aldrig anvÀnt smink, Àr inte intresserad och vet inte det första om det. Har lite problem med min hy men det syns inte, speciellt inte nÀr jag numera Àr vegan.
Du kanske kan ha mindre pÄ de dagar dÀr du kÀnner dig bekvÀm! Det viktigaste Àr verkligen att vara bekvÀm! Och jag tror nog bara att det Àr en sjÀlv som tÀnker pÄ alla finnar osv i ansiktet :)

Svar: Jag kan absolut ingenting om smink och jag kan heller inte anvÀnda det för fem öre. Det Àr bara det att det liksom förvÀntas av en att ha smink? Att man ska se ut pÄ ett vist sÀtt. Och jag vet att det inte Àr sÄ, men ÀndÄ Àr det sÄ svÄrt att gÄ ut utan smink!
Bunny

#2 - - Sofié :

Heja! Ingen tĂ€nker pĂ„ det sĂ„ mycket som du. Trappa ner i den takt du kĂ€nner dig bekvĂ€m med. Titta dig extra mycket i spegeln utan smink och fokusera pĂ„ det du tycker ser bra ut. Det handlar mycket om att vĂ€nja sig vid sitt nakna ansikte tills det kĂ€nns lika naturligt som ens sminkade brukade kĂ€nnas. Du Ă€r himla fin, fĂ„ din egna hjĂ€rna att se det ocksĂ„ ❀

Svar: ❀ ❀ ❀ ❀
Bunny

#3 - - Saga:

Jag brukar bara köra mascara pÄ jobbet, mest för att se piggare ut, dÄ jag har ett vÀldigt rörligt jobb dÀr en svettas en del under varma dagar, och dÄ Àr saker som foundation onödigt. Hatar att behöva blotta min acne, men har lÀrt mig att acceptera den. Som Abra skrev ovan, det Àr dock egentligen bara en sjÀlv som stör sig pÄ finnarna :)
Till fest och andra tillstÀllningar dÀremot slÄr jag alltid till med mÄlade bryn, mycket ögonskugga och hela köret. Som du sÀger, det kÀnns mer speciellt dÄ, att bara sminka sig mycket endast vid sÄna tillfÀllen.
Jag hÄller med de ovanstÄende; se dig i spegeln och lÀr dig Àlska ditt nakna ansikte. NÀr du vÀl kÀnner dig bekvÀm med det kommer du inte ha nÄgra som helst problem att gÄ till jobbet osminkad.

Svar: Har ocksĂ„ ett rörligt jobb och det Ă€r dĂ€r problemet sitter, jag svettas bort det under dagen och ser ju hur tokig ut som helst pĂ„ eftermiddagen haha! Men det Ă€r nog en vanesak det dĂ€r. Ska titta extra noga pĂ„ mig sjĂ€lv framöver! ❀
Bunny

#4 - - Annaaaanas:

Du tÀnker mer pÄ det sjÀlv Àn nÄgon annan. Jag Àr likadan sjÀlv. Du Àr jÀttefin oavsett!
SjÀlv kör jag bara lite puder, ögonbryn och mascara nu under sommaren. Dels sÄ lÄter man huden andas lite, lÀttare att fÄ lite solbrÀnna i ansiktet och nÀr man blir brun sÄ funkar ju inte den ljusa foundationen ÀndÄ ;)
SĂ„ heja hej naket ansikte!

Svar: Du som har SÅ fin hy! Tror aldrig jag sett en finne pĂ„ dig, haha! ❀ ❀
Bunny

#5 - - Mia :

Du sÀtter verkligen ord pÄ hur jag ocksÄ kÀnner! :) SÄ jobbigt nÀr huden inte gör som man vill och man helst bara vill dölja diverse röda mÀrken och blemmor! Men, som tidigare talare sagt Àr det ingen annan som tÀnker pÄ det. SÄ tycker du bara ska köra pÄ! Börjar nÄgon Àr det ofta mÄnga fler som ocksÄ hakar pÄ ;)

Svar: Jag önskar sÄ att jag bara blev av med dem nÄgon gÄng :( Ska det vara sÄ hÀr hela livet liksom, undrar man haha!
Bunny

#6 - - Mirano:

Jag sminkar mig ganska sÀllan numera faktiskt, men nÀr jag vÀl gör det blir det i princip bara puder och eventuellt lite maskara. Det Àr vÀldigt sÀllan som jag faktiskt anstrÀnger mig med ögonskugga, lÀppstift osv, och dÄ brukar det oftast vara nÀr jag ska ivÀg pÄ fest eller liknande.

Men visst, ibland jag kÀnner ocksÄ av den dÀr Ängesten och pressen pÄ att vi tjejer hela tiden mÄste se ut som barbiedockor (samtidigt som det helst inte ska vara för uppenbart att vi har sminkat oss??). Ugh, jag hatar det. Men det gÀller ju att försöka ignorera den dÀr pressen sÄ gott det gÄr, och sen sminka sig precis sÄ mycket som en sjÀlv kÀnner för just den dagen.

(You look amazing btw! ❀)

Svar: Det kÀnns ju mer speciellt att göra det sÀllan? SÄ man kÀnner sig lite piffig och inte vardaglig? TÀnker jag ^^
Jag ignorerar som tusan! Jag tÀnker sÄ hÀr, jag ser ju bara skillnaden om jag tittar pÄ mig sjÀlv. SÄ jag undviker speglar sÄ gott jag kan hahah sÄ slÀpper det nog snart!

❀
Bunny