SKRIK OCH PANIK I MJÖLKFABRIKEN

Igår sprang jag över den här artiklen; Brist på smör och grädde i vår. Skrik och panik! Alltså ursäkt förlåt men va? Ni menar att vi närmar oss en mer normal och naturlig nivå av komjölk som bör finnas där ute i världen? Det är inte ofta man hör att folk blir så upprörda när stöldgods tar slut. För det är faktiskt det. Jag har mycket svårt att föreställa sig att en enda liten ko har sagt jomen vist, tvångsinsaminera mig, ta min kalv ifrån mig och för allt i världen, ge bort kalvens mat till människorna istället. Tror ni det går till så?
 
Mjölkindustrin är sjuk. På TVn ser vi solskensvarma ängar där kon skuttar med sin kalv och sina kokompisar och har the time of her life. I verkligheten står hon uppbunden nästan hela sitt liv och får sitt mammahjärta krossat gång efter gång då kalv efter kalv tas ifrån henne. När man ser en film och blir upprörd får man ofta höra "det är bara på film". Hur kommer det sig att detta uttrycket inte gäller för de här filmerna? 
 
 
 
Vill ha? Vill ha? How about vad kon vill ha, och kalven, vilken är den enda som har rätt till mjölken! Finner fasen inte ord.

Hur kan det här vara rätt? Hur kan det här vara norm? Människan är den enda varelsen på den här jorden som dricker mjölk i vuxen ålder! Från en annan art dessutom! Varför? När mjölk innehåller så mycket hormoner och dåligt protein som genererar cancer och sjukdommar? Komjölk är en näringsdryck till en kalv som ska växa sig så stor som möjligt så fort som möjligt. Liksom bröstmjölkens funktion hade för dig när du var liten. Bröstmjölken slutar du med så småningom, det finns ingen vuxen människa som har nytta av bröstmjölk. Av en anledning. Du har ingen nytta av en kos bröstmjölk heller.

Skippa mejeriprodukter! 
#1 - - Abra:

Är rädd att detta kommer bli till att fler kor föds upp och tvångsinsemineras och osv. Men!! Jag hoppas att folk ser åt de många olika alternativ som finns! Försöker dagligen få min sambo att byta ut mejeriprodukter. Har tagit bort steksmöret och smöret på mackan! Fortsätter!!

Svar: Jag har uppfattat det tidigare att mjölkindustrin och mjölkbönder är lite i panik eftersom efterfrågan på mjölk har minskat så pass mycket och ersatts av efterfrågan på växtbaserad mjölk... så blev så himla förvånad över detta. Tror inte alls att efterfrågan på smör ökat. Typiskt Arla som bara hittar på :O
Bunny

#2 - - Mirano:

Jag minns att vi fick lära oss på hemkunskapen hur (ko)mjölk var bland det bästa och mest hälsosamma en kunde stoppa i sig. Minus de mättade fetterna såklart, men det var något som bara nämndes i förbifarten och att vi människor inte är gjorda för att dricka mjölk över huvud taget efter en viss ålder glömdes bort helt för TITTA SÅ MYCKET KALCIUM DET FINNS I ETT GLAS MJÖLK! Titta bara! Om du inte dricker mjölk varje dag kommer du dö av näringsbrist, så enkelt är det! ...Fast nej. Jag lever ju fortfarande och det verkar du också göra. ^^

Ugh, jag önskar verkligen att jag hade fått lära mig mer om vegetabilisk kosthållning medan jag fortfarande gick i grundskolan, då hade jag sannolikt slutat med kött mycket tidigare.

(Hej, jag ligger efter i bloggläsandet igen...)

Svar: Problemet med mjölk är att proteinet cassein utlöser en syra-attack på vårt kalcium = varför fallen av benskörheten i Svergie är en av de högsta i världen. Det finns dessutom en gräns för hur mycket kalcium kroppen behöver, innan kalciumet trycks in i andra organ i vår kropp där de verkligen inte behövs (lever, njurar osv) - galet! Vi ska inte dricka en djurbäbis dryck - SJUUUUUKT. Kan inte hantera det haha.
Bunny