HARRY POTTER THEATRE - THE CURSED CHILD

 Okej nu blev det tvÄ Harry Potter inlÀgg rÀtt sÄ nÀra varandra men jag vill sÄ gÀrna berÀtta om teatern The Cursed Child för er! (no spoilers) Ett och ett halv Ärs vÀntan har varit olidlig, frÄn det att jag köade i tre timmar och sedan lyckades köpa biljetterna. DÀr emellan har jag ju hunnit lÀsa manuset för teatern och var som bekant inte speciellt nöjd över storyn. Men jag hade ÀndÄ höga förhoppningar pÄ teatern, ett manus Àr sÄ svÄrt att ta till sig nÀr man inte ser mijlöer, aniktsutryck och kÀnslor eller hÀndelser nÀr man lÀser, man lÀser ju trots allt bara repliker.  Och vem vill inte se magi pÄ en teaterscen?

Och förestÀllningen var förstÄs fantastisk! The Palace Theater Àr en liten vacker teater med gÄngavstÄnd frÄn Picadilly Circus, och verkligen den mest perfekta teatern för denna förestÀllningen. Helt otroligt amazing och sÄ magisk! Det var sÄ bra! Storyn? Fortfarande not so much, jag tycker det Àr Àr för mycket fanpleasing för att vara Àrlig. Min första tanke dÄ jag lÀst manuset var att det var en fan fiction, jag var helt Àrligt sjukt besviken pÄ storyn. Men det gjorde som tur var inte förestÀllningen sÀmre för det. Den ackompanjerades till instrumental musik av Imogen Heap, och jag vill bjuda pÄ en av lÄtarna dÀrifrÄn.

Men innan dess vill jag ocksĂ„ tipsa om att nya biljetter till teatern kommer slĂ€ppas den 25 April! Skriv in det i era kalendrar kompisar, oavsett om ni behöver vĂ€nta 6 mĂ„nader eller 18, det var sĂ„ vĂ€rt det!Â