VILKEN SOPPA

Dagens middag blev tomatsoppa! SÄ himla enkelt och sÄ himla gott! Idag blev den extra god och jag vill dela med mig av receptet enbart för min egen skull, sÄ att jag kan göra den igen, haha!


Jag brukar ha vitlök i soppan, men idag valde jag att inte ha det! Jag mixade en röd paprika med lite kokta morötter. UngefÀr tre morötter. Hade Àven lite fryst spenat i mixen. Sen hade jag det i min stora gryta med ungefÀr 3 deciliter matlagningsgÀrdde, och tre förpackningar passerade tomater. Lite grönsaksbuljon pÄ det, lite vatten om man skulle önska, oregano, salt och peppar och massor med fryst (viktigt!) basilika sÄ Àr du good to go! Hade Àven i lite lite lite olivolja för den goda smakens skull. Jag Àr sÄ nöjd! 

Serveras med kokt pasta (gÀrna kÀkÀrtspasta) och rostat bröd med vitlökssmör. Nom!